χαράτσι με την ονομασία «τέλος περιβάλλοντος» για τα παλιά ΙΧ προβληματίζει.
1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Εμποροι αυτοκινήτων: Τα μέτρα του ΥΠΟΙΚ θα φέρουν νέο «πάγωμα της αγοράς»
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Δημήτρης Πάτσιος, κρίνει καταρχήν θετικά τα μέτρα, αλλά εκφράζει τις επιφύλαξη των εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων για περαιτέρω «πάγωμα» της αγοράς.
Από την άλλη πλευρά τάσσεται κατά της κατάργησης της απόσυρσης.
Ο κ. Πάτσιος μιλώντας στο in.gr ανέφερε πως το αυτοκίνητο είναι ένα προϊόν που έχει υπερφορολογηθεί εδώ και τέσσερα χρόνια, έχοντας υποστεί 38 φορολογικές μεταβολές, ενώ κάθε φορολογική επιβάρυνση φέρνει μειωμένα έσοδα για το κράτος. Απόδειξη είναι τα 600.000 αυτοκίνητα που είναι σε ακινησία, αλλά και η πτώση της αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων κατά -74%, όπως επισημαίνει.