Επενδύσεις ύψους 6 εκατ. ευρώ ξεκινά να υλοποιεί φέτος η «Αντώνης Βεζύρογλου & ΣΙΑ ΕΕ – Απ’ τα Περιβόλια του Βεζύρογλου>>
Το πλάνο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2026 και κατά κύριο λόγο αφορά την ανάπτυξη και βελτίωση της αγροτικής παραγωγής.
Ειδικότερα, το στρατηγικό πλάνο του 2023 περιλαμβάνει:
Επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας στον πρωτογενή τομέα με νέα θερμοκήπια.
Εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής με χρήση τεχνολογιών Agro 4.0.
Ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των τμημάτων της επιχείρησης.
Πράσινη μετάβαση όλης της παραγωγικής διαδικασίας (πρωτογενή και μεταποίηση).
Διψήφια ανάπτυξη σε αξία και όγκο
Αναφορικά με την οικονομική πορεία της εταιρείας, το 2022 έκλεισε με αύξηση πωλήσεων σε αξία 16%, αλλά και αύξηση πωλήσεων συνολικά σε όγκο συσκευασμένων baby φύλλων της τάξης του 14%.
Επίσης, η αύξηση πωλήσεων σε όγκο στο HoReCa ήταν στο +51%. Μάλιστα η διοίκηση στοχεύει σε διπλασιασμό του τζίρου της μέχρι το 2026.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η εταιρεία κατέχει το 82% μερίδιο αγοράς σε αξία μη πλυμένων baby φύλλων στη λιανική, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σχέση με το 2021.
Portfolio
Με μία πλήρη γκάμα 11 κωδικών (μονολαχανικά και σαλάτες) στη λιανική, και 14 στη χονδρική, τα προϊόντα Βεζύρογλου φιλοξενούνται σε 100% ανακυκλώσιμα σακουλάκια, σε μη τροποποιημένο περιβάλλον.
Διατίθενται από δύο κανάλια διανομής πανελλαδικά σε μεγάλες αλυσίδες λιανικής. Μέσω των κεντρικών αγορών Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι διαθέσιμα σε όλη την Ελλάδα σε μικρότερα καταστήματα, μανάβικα αλλά και στο δίκτυο HoReCa.
Quality report
Με βάση τα στοιχεία από το Quality Report 2022 η εταιρεία:
πέτυχε μείωση 25% των αζωτούχων λιπασμάτων (στη διετία 2020 - 2022),
εμφάνισε μηδενικά υπολείμματα φυτοπροστατευτικών προϊόντων στα φύλλα baby σπανακιού (στο 95% της λήψης δειγμάτων του 2022),
ξεκίνησε την αντικατάσταση βιολογικών σκευασμάτων αντί χημικών,
ενσωμάτωσε σταδιακά τεχνικές Agro 4.0 (Νέα τεχνολογία - Μαθηματικά μοντέλα - Βig data analysis),
συνέχισε τις καθημερινές αναλύσεις που ήταν περισσότερες από 350/ έτος, και
συνεργάστηκε με το ΑΠΘ (Γεωπονική Σχολή), σε εφαρμογές πρωτοκόλλων αξιολόγησης βιολογικών σκευασμάτων για χρήση στις καλλιέργειες.
Το προφίλ
Κατέχοντας ηγετικό μερίδιο στα τυποποιημένα μη πλυμένα φρέσκα λαχανικά (82%), η Βεζύρογλου, η οποία αποτελεί μία από τις πιο σύγχρονες κάθετες μονάδες παραγωγής και τυποποίησης φρέσκων λαχανικών στην Ελλάδα, καλλιεργεί αποκλειστικά baby φύλλα λαχανικών σε ιδιόκτητα αγροκτήματα 800 στρεμμάτων στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, με τεχνικές ήπιας καλλιέργειας και με μεγάλο μέρος της καλλιέργειας να γίνεται σε θερμοκήπια και δικτυοκήπια.
Assets που ενισχύουν την υψηλή ποιότητα, την αμεσότητα παράδοσης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά και την ευελιξία στα κανάλια διανομής που χρησιμοποιεί.
Σημειώνεται ότι τα προϊόντα διοχετεύονται στην ελληνική αγορά μέσω δύο καναλιών διανομής:
Κεντρικές παραδόσεις στη μεγάλη λιανική.
Κεντρικές αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που τροφοδοτούν τη μικρή λιανική, αλλά και τον χώρο της εστίασης.
Του Μάκη Αποστόλου