- (το Γυμνάσιο Πλατέως, λένε, λειτουργεί τη διδακτική χρονιά που διανύουμε με αναστολή που ελήφθη για πέμπτη φορά τη μέρα της έναρξης του σχολικού έτους)”.
- Είναι γνωστό πως τα παραπάνω αποτελούν μια πραγματικότητα η οποία όμως δημιουργήθηκε και με ευθύνη αυτών που διαμαρτύρονται και είναι απορίας άξιο πως ύστερα από πέντε ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ του προηγούμενου ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ Διατάγματος να ζητούν και σήμερα την κατάργηση του παλιού και την έκδοση νέου, χωρίς ίσως να προβληματίζονται στο σε τι πρέπει να καταλήξουν, για μια ΟΡΙΣΤΙΚΗ και ΒΙΩΣΙΜΗ ΛΥΣΗ, η οποία ΔΕΝ θα λαμβάνει υπ” όψη της μόνον την εξοικονόμηση πόρων αλλά κυρίως τις ανάγκες των μαθητών.
- Είναι χρήσιμο να θυμηθεί κανένας το κομμάτι της ιστορίας που αφορά όσα διαδραματίστηκαν το 2011.
- Στις 27 Ιανουαρίου του 2011 λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας ζητούσε από τους Περιφερειακούς Δ/ντες Εκπαίδευσης με έγγραφο το οποίο κοινοποιήθηκε και στο δήμο ΑΛΕΞ/ΡΕΙΑΣ να υποβάλλει προτάσεις για “συνενώσεις – ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων” προτάσεις που θα αντιπροσώπευαν τις πραγματικές ανάγκες κάθε περιοχής που θα διαμορφώνονταν ανάλογα με τις γεωγραφικές συνθήκες, τις ιδιαιτερότητες, τις κτιριακές υποδομές, τις συντηρήσεις, τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και τις μετακινήσεις των μαθητών.
- Η τότε Δημοτική αρχή απέκρυψε το συγκεκριμένο έγγραφο από το Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ αντίθετα παραβρέθηκε σε τοπικές παρασυναγωγές με σκοπό να καθησυχάσει τους τοπικούς παράγοντες με το γνωστό “όλα θα κανονιστούν”.
- Σε μια τέτοια εξέλιξη όμως ο τότε Περ/κός Δ/ντης μη έχοντας “γνώμη” του Δημοτικού Συμβουλίου και υποχρεωμένος να απαντήσει ως 20 Φεβρουαρίου προτείνει ανακατανομή μαθητών και λειτουργία ενός ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ και ενός ΛΥΚΕΙΟΥ και άρα το κλείσιμο του Γυμνασίου ΤΡΙΚΑΛΩΝ.
- Όταν τα πράγματα έφτασαν στο μη παρέκει και σε σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου που έγινε τον Μάρτη του 2016 με πρωτοβουλία της ΑΝΤΙΟΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ, ο συνδυασμός “ΡΟΥΜΛΟΥΚΙ- ΑΛΕΞ/ΝΔΡΕΙΑ” υπέβαλε – ύστερα από ενδελεχή έρευνα που αφορούσε τα πάντα, από το συνολικό αριθμό των μαθητών, μέχρι τις χιλιομετρικές αποστάσεις αποτυπωμένες επί χάρτου – πρόταση που αφορούσε ανακατανομή μαθητών με λειτουργία 2 Γυμνασίων και 1 Λυκείου, ήτοι χρησιμοποίηση των κτιρίων Πλατέος, Τρικάλων και Κορυφής και αντίστοιχα στέγαση μιας σχολικής Μονάδας στο καθένα από αυτά.
- ΄Οπως ήταν λογικό την πρόταση αυτή αποδέχτηκε το Υπουργείο και εξέδωσε το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα που όμως Δημαρχαίοι και βουλευτάδες εκείνη την εποχή -εξαιτίας του πολιτικού κόστους- κάθε χρόνο ζητούσαν και πετύχαιναν την ΑΝΑΣΤΟΛΗ της εκτέλεσής του.
- Ήταν βέβαιο πως για μια έκτη ,έβδομη κ.λ.π χρονιά η αναστολή δεν θα δίνονταν.
- Έτσι πράγματι φτάσαμε στον Μάιο του 2016 όπου άλλοι κυβερνώντες, με άλλους προϊσταμένους εκπ/σης εισηγήθηκαν υπηρεσιακά τα ίδια ακριβώς πράγματα, δηλαδή την λειτουργία ενός Γυμνασίου και ενός Λυκείου και άρα την κατάργηση του Γυμνασίου Τρικάλων.
- Όμως καθώς φαίνεται οι σημερινοί τοπικοί παράγοντες και κατ” επέκταση οι καινούργιοι κυβερνώντες που τους ακούν, ακούγοντας τη φωνή της λογικής, προσανατολίζονται και ορθά, στην απλή σκέψη που λέει ότι έχουμε τρία Σχολικά κτίρια (Πλατύ, Τρίκαλα, Κορυφή) και μαθητικό δυναμικό 455 ατόμων (280 μαθητές Γυμνασίου και 175 Λυκείου) οι ανάγκες του οποίου μπορούν να ικανοποιηθούν τουλάχιστον σε τρία Σχολικά κτίρια.
- ΄Αρα δημιουργούν δύο (2) Γυμνάσια των 140 μαθητών και ένα (1) Λύκειο με 175 μαθητές
- Άριστη είναι και η επιλογή να χρησιμοποιηθεί το Σχολικό κτίριο Κορυφής για Λύκειο καθώς είναι νεόδμητο, με 3000 τ.μ., έχει ειδικές αίθουσες, έχει αθλητικές εγκαταστάσεις, και κλειστό Γυμναστήριο ώστε να εκπληρώνεται και η αντιστοιχία οργανικότητας και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων σε συνάρτηση με το μαθητικό δυναμικό και τη δυνατότητα ανάπτυξης και λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας και ιδιαίτερα του Λυκείου.
- Το θέμα της “γνώμης” του Δημοτικού Συμβουλίου μάλλον έχει ξεπεραστεί καθώς στο υπουργείο υπάρχουν αρνητικές “γνώμες” και “γνώμες” δύο διαφορετικών συνθέσεων και ο νόμος ΔΕΝ απαιτεί “σύμφωνη γνώμη” της Δημοτικής αρχής.
- Εκείνο που ίσως δεν μπορεί να ξεπεραστεί είναι ο σιδηροδρομικός κόμβος του Πλατέος κάτι δυστυχώς που δεν έχει η Κορυφή, για όσους δημόσιους λουτργοπύς μετακινούνται με το τρένο.
Τάσος Τασιόπουλος.
ΥΓ1. Υπάρχει πιθανότητα αντίδρασης των λαϊκών τοπικών παραγόντων;
Ίσως. Ακόμα όμως και αν γίνει αυτό σε ένα δυο τέρμινα το θέμα θα βρει λύση κατά την πρόταση των υπηρεσιακών, με ένα Γυμνάσιο και ένα Λύκειο. Το θέλουν; ας το κάνουν!!!!
ΥΓ2. Δυστυχώς για τον Ν. Ημαθίας όπως ακούγεται χάνονται 50 οργανικές θέσεις δασκάλων και 20 Νηπιαγωγών.
Αν είναι μόνον για να εξοικονομηθούν πόροι ......κάτι δεν πάει καλά.
Γιατί στο Πλατύ πχ. Θα κλείσει νηπιαγωγείο.
ΥΓ3. Προφανώς δικαιωμένος αισθάνεται ο συνδυασμός “ΡΟΥΜΛΟΥΚΙ- ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ” και όσοι τότε προπηλακίστηκαν αφού η δική τους πρόταση περί “λειτουργίας 3 σχολικών μονάδων στα τρία Σχολικά κτίρια” που είχε αποτυπωθεί στο τότε ΦΕΚ, επαναλαμβάνεται και σήμερα, με πρωτοβουλία βέβαια και επιμονή τωρινών τοπικών φιλοκυβερνητικών παραγόντων και όχι κάποιων υστερόβουλων που λόγω μετακίνησης μυρίζουν ιδιοτέλεια.