Βουτιά στις χειμερινές εκπτώσεις παρά την πτώση – ρεκόρ των τιμών

01 Μαρ 2014
Μεγάλη πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις στα εμπορικά καταστήματα κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, καθώς, παρά την πτώση – ρεκόρ των τιμών, η αγοραστική κίνηση παρέμεινε υποτονική, λόγω της ασφυκτικής λιτότητας που «πνίγει» την αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, που διεξήχθη σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους όλης της χώρας, η μέση αγοραστική κίνηση σημείωσε μείωση 19,2%
σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2013 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος), ενώ ο εκτιμώμενος τζίρος στην εφετινή εκπτωτική περίοδο ανήλθε στα 4,7 δισ.  ευρώ περίπου.
Στην αγορά υπήρχαν μεγάλα ποσοστά έκπτωσης που έφτασαν ακόμη και το 80%.
Στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας παρατηρήθηκαν σχετικά θετικά αποτελέσματα καταναλωτικής κίνησης, ενώ καταγράφηκε κόπωση του καταναλωτή, λόγω της διάρκειας των εκπτώσεων, με αποτέλεσμα την εξανέμιση του ενδιαφέροντός του.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, το 84,7% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013.
Όσον αφορά στην εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, καθώς το 41,3% δηλώνει πτώση της τάξης του 11% – 20%, το 25,4% μείωση πωλήσεων 21% – 30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 9,5% που δηλώνει πως η πτώση του τζίρου ξεπέρασε το 40%.
Η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων (83,7%) αποτύπωσε την μικρή ή ανύπαρκτη θετική επίδραση που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την 1η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, στη τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης.
Το ύψος των εκπτώσεων κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των εμπόρων (90,3%) προχώρησε σε γενναίες μειώσεις τιμών που ξεκινούσαν από το 40% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το 50%.
Είναι χαρακτηριστικό πως περίπου 6 στους 10 εμπόρους (59,7%) υποδεικνύουν ως καλύτερη  περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15 έως 31 Ιανουαρίου και το 25,4% την περίοδο από 1 έως 15 Φεβρουαρίου, μία σημαντική παράμετρος η οποία καταδεικνύει  την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.
 Σε ό,τι αφορά την αγορά της Αθήνας, εμφάνισε μιικτή εικόνα, σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης που ανακοινώθηκε σήμερα.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις για το 36% των εμπορικών επιχειρήσεων στο κέντρο της Αθήνας κινήθηκαν καλύτερα από το 2013, για το 40% χειρότερα και για το 24% στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά τις περιφερειακές αγορές, το 20% των ερωτηθέντων απάντησε ότι οι πωλήσεις τους κινήθηκαν καλύτερα από το 2013, το 60% χειρότερα και το 20% στα ίδια επίπεδα.

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας