διεξοδικότατα στα ατυχήματα, στους παράγοντες που τα προκαλούν, στις επιπτώσεις τους και στις ενέργειες που αφορούν στην πρόληψη τους, καθηλώνοντας στην κυριολεξία τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν την εισήγηση του.
Χαρακτηριστικές αναφορές από την ομιλία, που επικεντρώθηκε στα ατυχήματα που εμφανίζονται στις νεαρές ηλικίες και προκάλεσαν την προσοχή των μαθητών, ήταν:
Οι νέοι, οι οποίοι εξ ορισμού αρέσκονται σε συνήθειες και δράσεις που εμπεριέχουν το στοιχείο του κινδύνου (μηχανές, extemesportκλπ), δεν πρέπει να «αδρανοποιηθούν» αλλά να εμπεδώσουν τρόπους σκέψεις και συμπεριφορές που θα μετατρέψουν την ανασφάλεια σε ασφάλεια.
Η συχνότητα των ατυχημάτων και η βαρύτητα των συνεπειών τους αυξάνονται σε ανθρώπους με χαμηλό βιοτικό επίπεδο, ως αποτέλεσμα της έλλειψης πληροφόρησης ή άλλων παραγόντων, όπως η κατάχρηση του αλκοόλ που στα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα είναι μεγαλύτερη και ασφαλώς στις περιπτώσεις αυτές το ατύχημα δεν είναι αποτέλεσμα της μοίρας.
Αρκετές από τις αιτίες δεν είναι επιφανειακές αλλά βαθύτερες, όπως παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας σε επαγγελματίες του κλάδου, που πιέζονται από τους εργοδότες των.
Κυκλοφοριακή αγωγή και τροχαία κίνηση απαιτούν συνειδητοποίηση της συμβίωσης, «ζω αλλά αφήνω και τον άλλο να ζήσει», ως αποτέλεσμα της ισορροπίας των δικαιωμάτων και της κοινωνικής ανεκτικότητας.
Ο τρόπος της οδηγικής μας συμπεριφοράς συνδέεται με τον τρόπο ζωής μας. Χρήση πλαγίων μέσων στη καθημερινότητα μας δηλώνει ίδια συμπεριφορά και στην οδήγηση, περιφρόνηση των νόμων οδηγεί και σε περιφρόνηση κανόνων της τροχαίας κίνησης, λογικές «εξουσίας» που εξουδετερώνουν τους κανόνες τους, οδηγούν σε αδρανοποίηση, η ύπαρξη χάσματος μεταξύ θεωρίας και πράξης οδηγεί σε μη εφαρμογή στοιχειωδών και απλών κανόνων αγωγής πρόληψης, όπως επίσης το ίδιο συμβαίνει στις περιπτώσεις υπερεκτίμησης γεγονότων και καταστάσεων.
Επίσης ο κ. Σιδηρόπουλος επικεντρώθηκε στους επιβαρυντικούς παράγοντες πρόκλησης των τροχαίων ατυχημάτων: η υπερβολική ταχύτητα, το αντικανονικό προσπέρασμα, η χρήση αλκοολ, η έλλειψη ύπνου, οι κακοί δρόμοι, η κατάσταση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν, η νοοτροπία – έλλειψη πειθαρχίας – που μας διακρίνει ως λαό και η «αδιαφορία» για τη ζωή, είναι αρκετοί από αυτούς.
Η ορθή χρήση των δικύκλων και των μέτρων παθητικής ασφάλειας (κράνος, κατάλληλη ένδυση, λοιπός εξοπλισμός), που πρέπει να λαμβάνονται από τους αναβάτες αποτέλεσε ιδιαίτερο σημείο αναφοράς, αφού αυτά – τα δίκυκλα - αποτελούν μέσο έκφρασης της νεανικής διάθεσης, της υποκατάστασης προσωπικότητας, της άγνοιας κινδύνου και της ωριμότητας – νοοτροπίας των κατόχων τους.
Μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας ο κ. Σιδηρόπουλος συζήτησε για αρκετή ώρα με τους μαθητές απαντώντας στα ερωτήματα, στις διαπιστώσεις και στις παρατηρήσεις των μαθητών, σχετικά με το θέμα και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή αρμοδιότητας του Α.Τ. Πλατέος.