διαθέτουν, τα περιουσιακά τους στοιχεία και τα εισοδήματα απ' όλες τις πηγές. Το «κλειδί» δεν είναι άλλο από την ενεργοποίηση του Περιουσιολογίου, που αναμένεται από τα μέσα της επόμενης χρονιάς, με την υποχρεωτική συμπλήρωση ειδικού ηλεκτρονικού εντύπου απ' όλους τους φορολογούμενους.
Την είδηση της κατάργησης των τεκμηρίων έδωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης από το βήμα φορολογικού συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη και πλέον μένουν οι τεχνικές λεπτομέρειες για το πώς θα καλυφθεί το «κενό» αυτό, σε σχέση με διάφορους φόρους και τέλη, τα οποία υπολογίζονται σε σχέση με τα τεκμήρια.
Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο Φόρος Πολυτελείας για τα Ι.Χ. άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, που υπολογίζεται σε ποσοστό 5% (και 10% για μεγαλύτερα των 2.500 κ.ε.) επί των τεκμηρίων και οι εναλλακτικές που έχει το υπουργείο Οικονομικών είναι είτε η διατήρηση του στα φετινά επίπεδα- με την υπογραφή σχετικής Απόφασης- είτε η κατάργηση του όπως εισηγούνται πολλοί, έτσι ώστε να δοθεί ανάσα στον κλάδο.
Ερωτήματα γεννώνται και για το πώς θα επηρεάσει η κατάργηση των τεκμηρίων τα προνοιακά επιδόματα, που έχουν ως κριτήριο και την ύπαρξη τεκμαρτού εισοδήματος πάνω από κάποιο όριο.
Ρυθμίσεις και για τα τέλη κυκλοφορίας
Όσον αφορά στα Ι.Χ., η δεύτερη είδηση που έρχεται από τη Θεσσαλονίκη έχει να κάνει με τα Τέλη Κυκλοφορίας που πρέπει να πληρώσει κάποιος, εφόσον άρει την ακινησία του οχήματος του. Φέτος, το υπουργείο Οικονομικών ορθά πράττοντας αποφάσισε ότι αν κάποιος πάρει πίσω τις πινακίδες δεν θα πληρώσει Τέλη για το σύνολο της χρονιάς, αλλά μόνο για τους μήνες που απομένουν ως το τέλος του έτους. Όπως προανήγγειλε ο Γιώργος Μαυραγάνης, το ίδιο σύστημα θα εφαρμοστεί και φέτος.