Επιτάχυνση των διαδικασιών για τη φορητότητα αριθμών αλλά και διευκόλυνση των αιτούντων προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις που επιβάλλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ενώ για πρώτη φορά καθορίζεται αποζημίωση για καθυστέρηση μεταφοράς.
Ειδικότερα, με τις νέες ρυθμίσεις:
α. O χρόνος εξέτασης και υλοποίησης του αιτήματος της φορητότητας μειώνεται σε έξι εργάσιμες ώρες από μία εργάσιμη ημέρα. Ως αποτέλεσμα, μειώνεται αντίστοιχα ο χρόνος υλοποίησης της φορητότητας και στην κινητή τηλεφωνία είναι δυνατή η αυθημερόν ολοκλήρωση του αιτήματος.
β. Περιορίζονται οι λόγοι απόρριψης της αίτησης και ορίζεται υποχρέωση ενημέρωσης. Για την έγκριση της αίτησης απαιτούνται πλέον μόνο ΑΦΜ ή ΑΔΤ. Την ευθύνη της ταυτοποίησης του συνδρομητή έχει ο νέος πάροχος. Εντός μίας εργάσιμης ημέρας, ο νέος πάροχος οφείλει να ενημερώσει τον συνδρομητή για τους λόγους απόρριψης.
γ. Καθορίζονται συγκεκριμένες προθεσμίες για την ακύρωση της αίτησης φορητότητας.
Στην κινητή τηλεφωνία, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα ακύρωσης της αίτησης φορητότητας μέχρι να παραλάβει τη νέα κάρτα SIM από τον νέο πάροχο. Η κάρτα θα χορηγείται πλέον υποχρεωτικά μετά την αποδοχή της αίτησης φορητότητας από τον υφιστάμενο πάροχο.
δ. Επιβεβαιώνεται η υποβολή όλων των αιτήσεων φορητότητας και των αιτήσεων ακύρωσης με έντυπο ή ηλεκτρονικό αντίγραφο της αίτησης.
ε. Οι συνδρομητές αποκτούν δικαίωμα αποζημίωσης σε περίπτωση που η καθυστέρηση υλοποίησης της φορητότητας, με ευθύνη του παρόχου, υπερβαίνει τις τρεις εργάσιμες ημέρες.
Όπως αναφέρει η Ημερησία, οι συνδρομητές παράλληλα με την ειδική εφαρμογή της ΕΕΤΤ «Βρείτε τον πάροχο ενός αριθμού», μπορούν να ενημερωθούν εάν η κλήση που θα πραγματοποιήσουν είναι εντός ή εκτός δικτύου του παρόχου τους και κατά συνέπεια να εκτιμήσουν τη σχετική χρέωση, ανάλογα με το οικονομικό πρόγραμμα που διαθέτουν.