Όπως προέκυψε από την έρευνα, ο 43χρονος χθες το πρωί, πήγε στο σπίτι 81χρονου σε χωριό της Πέλλας και προσποιούμενος τον λογιστή του εγγονού του, τον έπεισε ότι θα παραλάμβανε υποτροφία από τραπεζικό αν του έδινε 1.500 ευρώ. Ο 81χρονος του έδωσε όσα λεφτά είχε, (1.100 ευρώ) θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα ολοκληρωνόταν η διαδικασία που δήθεν απαιτούνταν.
Ο 43χρονος, ωστόσο, διέφυγε με όχημα που ήταν σταθμευμένο πλησίον της οικίας, όπου τον ανέμενε ο συνεργός του.
Οι έρευνες συνεχίζονται για τον εντοπισμό τυχόν άλλων παθόντων, ενώ η σχηματισθείσα δικογραφία, θα υποβληθεί στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Έδεσσας.
Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, προτρέπει τους πολίτες:
να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τουςπείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)
σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό - συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι
σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους
να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα - εταιρείες για αγορά αγαθών - προσφορά υπηρεσιών
να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού
να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει
επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν
να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)
να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών Αρχών
να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.
(Αναλυτικά χρήσιμες συμβουλές προς τους πολίτες στον ακόλουθο σύνδεσμο της ιστοσελίδας της Ελληνικής Αστυνομίας