Καθημερινά είναι πλέον τα συμβάντα στο σιδηρόδρομο, τα οποία επιβεβαιώνουν τα σημάδια πλήρους κατάρρευσης του τροχαίου υλικού που βρίσκεται σε οριακή κατάσταση.
Στις 8:30 το πρωί του Σαββάτου ένας συρμός του Προαστιακού Θεσσαλονίκης υπέστη ακινησία και «έμεινε» στο ύψος της Λεπτοκαρυάς χωρίς να μπορεί να συνεχίσει τη διαδρομή του. Το δρομολόγιο, όπως ήταν αναμενόμενο, καταργήθηκε και οι επιβάτες αναγκάστηκαν να παραμείνουν εκεί μέχρι να έρθουν λεωφορεία να τους παραλάβουν και να τους οδηγήσουν στη Θεσσαλονίκη που ήταν και ο αρχικός προορισμός τους.
Το συμβάν ήρθε να προστεθεί σε σειρά άλλων των προηγούμενων ημερών. Υπενθυμίζεται ότι μόλις πριν μία εβδομάδα άλλος συρμός του Προαστιακού της Αθήνας αυτήν τη φορά, κινούνταν με ανοιχτή πόρτα μέχρι να παρέμβει το προσωπικό της αμαξοστοιχίας και να την ασφαλίσει χειροκίνητα, ενώ δύο ημέρες πριν, αρτηριακή αμαξοστοιχία που κινούνταν στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας Αθήνα - Θεσσαλονίκη με 325 επιβάτες ακινητοποιήθηκε εντός της σήραγγας της Όθρυος για περίπου 1,5 ώρα εξαιτίας τεχνικής βλάβης στη μηχανή.
Τα αλλεπάλληλα περιστατικά που καταδεικνύουν ότι τίποτα ιδιαίτερο δεν έχει βελτιωθεί στην εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου στους τέσσερις μήνες που πέρασαν από την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, έχουν χτυπήσει καμπανάκια και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους», ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Γιάννης Ξιφαράς, ο οποίος είναι και ο μοναδικός με αρμοδιότητα στον σιδηρόδρομο, που παραμένει στη θέση του από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου υπό τον Κώστα Καραμανλή, κάλεσε την Παρασκευή στελέχη από την τεχνική διεύθυνση της Hellenic Train προκειμένου να συζητήσουν την κατάσταση στο τροχαίο υλικό και συγκεκριμένα τη συνεχιζόμενη διακοπή των δρομολογίων του Προαστιακού στην Αχαία, το ζήτημα της μη λίπανσης των σιδηροτροχιών από τον ΟΣΕ εξαιτίας του οποίου καταστρέφονται οι τροχοί των συρμών, αλλά και τα συμβάντα των τελευταίων ημερών.
Για δύο από αυτά μάλιστα το υπουργείο ήδη ανέθεσε στον ΟΣΕ τη σχετική διερεύνηση ακολουθώντας την πάγια τακτική της διερεύνησης περιστατικών από Οργανισμό που εμπλέκεται άμεσα στη σιδηροδρομική λειτουργία, αντί για ανεξάρτητη Αρχή. Και αυτό διότι ο ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών αν και θεσμοθετήθηκε εκ νέου στην προηγούμενη θητεία της κυβέρνησης, έως και σήμερα παραμένει στα χαρτιά, όπως φαίνεται και από τη σελίδα του στη Διαύγεια, στην οποία δεν έχει αναρτηθεί ούτε μία απόφαση έως και σήμερα.
Κατά συνέπεια τα συμβάντα που σημειώθηκαν στις 28.06.2023 και στις 29.06.2023 και αφορούν αντίστοιχα σε μη ολοκλήρωση διπλής σύζευξης μεταξύ αμαξοστοιχιών και σε ακινητοποίηση αμαξοστοιχίας στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω τεχνικού προβλήματος στη σήραγγα «Όθρυς», θα διερευνήσει για ακόμα μία φορά ο ΟΣΕ. Το πόρισμα της έρευνας αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δεκαημέρου και θα υπάρξει η σχετική ενημέρωση, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο.