Στη συνέχεια κλήθηκαν να αναπτύξουν ένα άρθρο 450-500 λέξεων που θα δημοσιευόταν στο περιοδικό του σχολείου τους:
α) θέματα που προκαλούν συγκρούσεις μεταξύ εφήβων και ενηλίκων στο οικογενειακό περιβάλλον
β) τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να ξεπεραστούν οι εντάσεις.
Δείτε τα Θέματα ΕΔΩ
Σχολιασμός Θεμάτων
Το κείμενο, στο οποίο κλήθηκαν να διαγωνιστούν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, ήταν ένα διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο του Γ. Θεοτοκά, ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ, τ. Β’, 1950-1966, εκδόσεις Εστία. Το περιεχόμενο του αποσπάσματος αφορούσε στις προτροπές ενός πατέρα προς τον γιο του, όταν ο τελευταίος άρχισε να τον αμφισβητεί, για το πώς θα γίνει καλύτερος άνθρωπος, στις διάφορες εκφάνσεις της ζωής του. Το περιεχόμενο του κειμένου δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες δυσκολίες, ως προς την κατανόησή του, γεγονός που θα βοήθησε τους υποψηφίους στην οργάνωση της περίληψης.
Οι υπόλοιπες ερωτήσεις του κριτηρίου αξιολόγησης κρίνονται εξίσου κατανοητές. Η Β1 ανάπτυξη παραγράφου, η Β2α πρακτική εφαρμογή του τρόπου ανάπτυξης παραγράφων με παραδείγματα (οι υποψήφιοι έπρεπε να εντοπίσουν τα παραδείγματα στο κείμενο) και η Β2β ερώτηση συνοχής (να εντοπίσουν οι υποψήφιοι 3 διαρθρωτικές λέξεις στο κείμενο). Ακολουθούσαν δύο κλασικές, γλωσσικές παρατηρήσεις για εύρεση συνωνύμων και αντωνύμων και το Β σκέλος του διαγωνίσματος έκλεινε με δύο ερωτήσεις για τη γλώσσα του κειμένου: λειτουργία του β’ ενικού προσώπου και εύρεση δύο φράσεων με ποιητική (μεταφορική) χρήση της γλώσσας. Τέλος, η παραγωγή λόγου (άρθρο σε περιοδικό του σχολείου) αφορούσε στο διαχρονικό πρόβλημα του χάσματος των γενεών. Η διατύπωσή της ήταν σαφής και οι μαθητές, λογικά, δε θα είχαν δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση των δύο ζητουμένων: α) θέματα που προκαλούν συγκρούσεις μεταξύ νέων και μεγαλυτέρων και β) τρόποι, ώστε να ξεπεραστούν οι εντάσεις.
Οι απαντήσεις
Δείτε τις απαντήσεις των θεμάτων ΕΔΩ
iefimerida.gr