«Σταυρόλεξο» για δυνατούς λύτες παραμένει το άνοιγμα των σχολείων καθώς μένει ανοιχτή η ημερομηνία της επιστροφής μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία. Μιλώντας στο Mega ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση επεσήμανε ότι είναι πιθανή κατά μία εβδομάδα η παράταση στο άνοιγμα των σχολείων ανάλογα με την επιδημιολογική εικόνα (αριθμός κρουσμάτων κ.λπ).
«Η αρχική ημερομηνία ήταν 7 Σεπτεμβρίου, είναι πιθανό να έχουμε παράταση κατά μία εβδομάδα, θα αποφασισθεί την Τρίτη, 1η Σεπτεμβρίου, αν θα έχουμε αυτή την παράταση. Με τα επιδημιολογικά δεδομένα εδώ που βρίσκονται σήμερα, με κρούσματα στα επίπεδα που έχουμε σήμερα είναι πολύ πιθανό να υπάρχει παράταση» ανέφερε ο κ. Πέτσας.
«Αν υπάρξει μια ραγδαία αποκλιμάκωση τις επόμενες μέρες θα μείνουμε στο άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου. Αλλά περιμένουμε πάντα την εισήγηση των ειδικών μέχρι τις 31 Αυγούστου, προκειμένου να πάρουμε τις αποφάσεις μας, την επόμενη μέρα», πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται ότι οι προηγούμενες ανακοινώσεις έκαναν λόγο για άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι αν υπάρξει μία εβδομάδα παράταση τα σχολεία θα ανοίξουν στις 14 Σεπτεμβρίου. Νωρίτερα σήμερα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για την έναρξη της σχολικής χρονιάς υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου. Συζητήθηκαν θέματα συντονισμού ενόψει του ανοίγματος των σχολείων, υπό τις εξαιρετικές συνθήκες που δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού.
Οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν την Τρίτη, 1η Σεπτεμβρίου, από τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών και από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας. Στη σύσκεψη μετείχαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, η Υφυπουργός αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Σοφία Ζαχαράκη και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος.
Στο μεταξύ στο άνοιγμα των σχολείων αναφέρθηκε και ο καθηγητής επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ Γκίκας Μαγιορκίνης, κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης για την εξέλιξη της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας.
«Όσον αφορά στον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, αυτή είναι μια πολύπλοκη απάντηση διότι δεν είναι εύκολο να πεις βάζω περισσότερες τάξεις, άρα χρησιμοποιώ περισσότερους εκπαιδευτικούς, άρα δημιουργώ περισσότερες εστίες. Είναι πολύ πιο πολύπλοκο το μοντέλο των σχολείων, από άλλα μοντέλα που αφορούν χώρους εστίασης. Υπάρχουν πολλά επιδημιολογικά μοντέλα που λένε ότι δεν έχουμε μεγάλο κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις και αυξάνοντας τον αριθμό των τάξεων» εξήγησε μεταξύ άλλων ο κ. Μαγιορκίνης. Επιπλέον, σημείωσε ότι υπάρχουν και πολλές δημοσιεύσεις ότι δεν έχεις και κέρδος εκπαιδευτικό μικραίνοντας τις τάξεις.
«Όταν τα παιδιά ήταν σπίτι τους και γίνονταν εκ περιτροπής τα μαθήματα, έρχονταν σε μισό χρόνο σε επαφή με άλλα παιδιά», ανέφερε ακόμη.«Διπλασιάζοντας τις αίθουσες δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνονται οι αποστάσεις που έχεις μόνο με τον διπλανό σου. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν οι ίδιες. Άρα τα μοντέλα δείχνουν ότι δεν έχεις δραματική αλλαγή όσον αφορά τη μετάδοση των σταγονιδίων που αφορά στο 1,5 μέτρο. Το υπόλοιπο που μένει που είναι η αερογενής μετάδοση δεν αλλάζει, είτε έχεις 15 είτε έχεις 25. Το μόνο μέτρο που έχεις είναι η μάσκα» , είπε απαντώντας σε άλλη σχετική ερώτηση ο κ. Μαγιορκίνης.
«Το άλλο που δείχνουν αυτά τα μοντέλα είναι ότι διπλασιάζοντας τον αριθμό των εκπαιδευτικών βάζουμε άλλους τόσους ανθρώπους στο ίδιο επιδημικό μοντέλο, που λογικά θα αύξανε την επιδημικότητα. Θέλω να πω ότι δεν είναι απλό το σενάριο αυξάνω τον αριθμό των τάξεων, μειώνω τον αριθμό των ατόμων», πρόσθεσε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν υπάρχει περίπτωση σε κάποιες περιοχές σχολεία να ανοίξουν αργότερα απάντησε: «Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε περιοχές τόσο επιβαρυμένες περιοχές».