Διπλώματα οδήγησης: Αύξηση έως και 300 ευρώ για την έκδοση νέου Κύριο

Διπλώματα οδήγησης: Αύξηση έως και 300 ευρώ για την έκδοση νέου

Οι υποψήφιοι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν περισσότερα από όσα περίμεναν, καθώς το κόστος για την έκδοση διπλώματος οδήγησης είναι πλέον ακριβότερο ως και 300 ευρώ.

Όπως λέει ο γγ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών οδήγησης, Παναγιώτης Χαρμπής, μέχρι πρότινος το κόστος για το δίπλωμα ήταν περί τα 640 ευρώ, όμως με το νέο σύστημα έχουν ακριβύνει τα παράβολα, έχει μπει κι ένα ασφάλιστρο γιατί την ώρα της εξέτασης δεν είναι στο όχημα εκπαιδευτής οδήγησης, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει το κόστος.

«Κάποια επιπλέον μαθήματα που ζητούν οι μαθητές και οι αυξήσεις ανεβάζουν το κόστος άλλα 300 ευρώ. Αυτή η αύξηση πάει στις Ασφάλειες, στο Δημόσιο κι όχι σε εμάς» είπε ο κ. Χαρμπής.

Παράλληλα, αποκάλυψε ότι δόθηκε νέα παράταση μέχρι τις 29 Ιουλίου για να μπορέσουν όσοι έχουν χάσει την προθεσμία, επειδή έληξε η καρτέλα τους, να δώσουν εξετάσεις.

Χάνουν τα διπλώματα οδήγησης ένας στους δύο Έλληνες! - Ποιοι θα ξαναδώσουν εξετάσεις;

Παράβολο συνολικού κόστους 113 ευρώ πρέπει να πληρώσουν ηλεκτρονικά οι οδηγοί ηλικίας άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησής τους, ενώ θα πρέπει να δώσουν και πάλι τις σχετικές εξετάσεις.

Στα ηλεκτρονικά παράβολα κόστους 113 ευρώ συμπεριλαμβάνονται αναλυτικά τα εξής:

Ανανέωση άδειας οδήγησης 50 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «23»).

Εκτύπωση εντύπου άδειας οδήγησης 30 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «28»).

Χαρτόσημο ανανέωσης άδειας οδήγησης 18 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «65»).

Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (Πρακτική εξέταση) 15 ευρώ (κωδικός e-παραβόλου «2038»).

Σημείωση: Υπάρχει επιπλέον χρέωση (προμήθεια) για κάθε παράβολο από οποιαδήποτε τράπεζα.

Επίσης, αν η άδεια οδήγησης είναι φθαρμένη ή έχουμε αλλαγή στοιχείων, χρειάζεται επιπλέον παράβολο 9,02 ευρώ.

undefined

Τι ισχύει για την πρακτική εξέταση

Η πρακτική εξέταση ξεκινά με τον έλεγχο από τον εξεταστή των απαραίτητων εγγράφων του οδηγού (όπως ταυτότητα, διαβατήριο και άδεια οδήγησης) και του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας, δελτίο τεχνικού ελέγχου, κάρτα καυσαερίων, ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας) και έπειτα ακολουθεί η ουσιαστική πρακτική εξέταση από τον εξεταστή.

Σε έγγραφο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών αλλά και τις ασφαλιστικές εταιρείες τονίζεται, ότι, κατά την πρακτική εξέταση των οδηγών άνω των 74 ετών, δεν διενεργούνται οι ειδικές δοκιμασίες, εξαιρουμένων:

του ελέγχου για την προετοιμασία του οχήματος και επιπλέον, κατά την εξέταση με δίκυκλο, του ελέγχου για τη χρήση κράνους και λοιπών προστατευτικών.

του ελέγχου για τη λήψη μέτρων ασφαλείας κατά την έξοδο από το όχημα, ή αντιστοίχως, κατά την εξέταση με δίκυκλο, του ελέγχου για την ακινητοποίηση, στάθμευση δικύκλου και ασφαλή απομάκρυνση από αυτό.

athensvoice.gr

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας