Γ.Γ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ: Όσα πρέπει να ξέρετε για να αντιμετωπίσετε τις εισπρακτικές εταιρείες Κύριο

15 Μαρ 2016
Γ.Γ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ: Όσα πρέπει να ξέρετε για να αντιμετωπίσετε τις εισπρακτικές εταιρείες

Πόσα τηλεφωνήματα δεχτήκατε σήμερα από κάποια εισπρακτική εταιρία για δόση δανείου την οποία καθυστερήσατε; Καθημερινές πλέον είναι οι καταγγελίες στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αλλά και στην

τηλεφωνική γραμμή 1520, ανθρώπων που καταγγέλλουν τη χρήση αθέμιτων μέσων απ’ τις εν λόγω εταιρίες.

Με τα κόκκινα δάνεια να έχουν ξεπεράσει τα 40 δισ. ευρώ και τον εφιάλτη που ζουν οι δανειολήπτες, οι πρακτικές που υιοθετούν τράπεζες και εισπρακτικές εταιρίες εντείνουν την αβεβαιότητα και δημιουργούν ένα εκρηκτικό κλίμα για την ελληνική κοινωνία.
Ποια όμως είναι τα δικαιώματα σας; Τι μπορείτε να κάνετε αν τα τηλέφωνα που δέχεστε είναι σε καθημερινή βάση ή είναι πολύ «πιεστικά;

Μάθετε, λοιπόν, τα δικαιώματά σας για να μην πέφτετε θύματα των εισπρακτικών εταιριών.
• Απαγορεύεται η εισπρακτική εταιρία να σας παίρνει τηλέφωνο με απόκρυψη αριθμού. Σε αυτή την περίπτωση έχετε κάθε δικαίωμα να μην απαντήσετε.

• Οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιριών οφείλουν να κάνουν πρώτα διασταύρωση των στοιχείων του οφειλέτη. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ενημερώνουν για την ιδιότητά τους, το ονοματεπώνυμό τους, τον αριθμό μητρώου της εταιρείας, την καταγραφή των συνομιλιών καθώς και την παραμονή τους για δώδεκα μήνες στα αρχεία της εταιρείας. Στη συνέχεια μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε ενημέρωση σχετικά με την οφειλή.

• Οι εισπρακτικές εταιρίες έχουν δικαίωμα να σας καλέσουν δέκα μέρες αφού καταστεί η οφειλή ληξιπρόθεσμη και σε καμία περίπτωση νωρίτερα. • Η ενημέρωση απ’ τις εισπρακτικές εταιρίες γίνεται μόνο τις καθημερινές μέρες και επ’ ουδενί το σαββατοκύριακο.

• Η συχνότητα ενημέρωσης προς τον οφειλέτη προσδιορίζεται σε μία κλήση ανά δεύτερη μέρα.

• Ο δανειστής, η τράπεζα, δηλαδή, πριν ξεκινήσει η διαδικασία ενημέρωσης απ’ τις εισπρακτικές εταιρίες θα πρέπει πρώτα να επιβεβαιώσει μαζί σας τις οφειλές σας με κάθε διαθέσιμο τρόπο, να ταυτοποιήσει τα στοιχεία σας και να σας ενημερώσει για τη διαβίβαση των δεδομένων σας σε Εταιρεία Ενημέρωσης.

• Απαγορεύεται για τους δανειστές η σύναψη σύμβασης με εταιρίες, οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στο Μητρώο Εταιριών Ενημέρωσης Οφειλετών.

• Οι εισπρακτικές εταιρίες απαγορεύεται να ενημερώνουν τρίτους ή συγγενικά σας πρόσωπα για δικές οικονομικές εκκρεμότητες. Οι πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών συχνά ξεφεύγουν απ’ τα όρια της νομιμότητας γι’ αυτό η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θέτει κάποιους κανόνες που ρυθμίζουν τη σχέση εταιρίας ενημέρωσης-οφειλέτη.

Καταρχάς οι εταιρίες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να κρατούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά στον οφειλέτη ή στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εφόσον τους ζητηθεί. Επιπλέον, απαγορεύεται οι εργαζόμενοι της εταιρείας να ασκούν ψυχολογική και κάθε είδους πίεση στον καταναλωτή.

Σε κάθε περίπτωση, κάθε φόρα που δέχεστε κλίση από μία εισπρακτική εταιρεία καλό θα ήταν να σημειώνετε την ώρα της κλίσης, την επωνυμία της εταιρείας και το όνομα του υπαλλήλου που σας κάλεσε.

Έχετε την δυνατότητα να μην απαντήσετε αν δεν έχετε ενημερωθεί πρώτα επίσημα από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε για την εισπρακτική εταιρεία. Κάθε αντίθετη με τα παραπάνω πρακτική αποτελεί παραβίαση του νομικού πλαισίου που καθορίζει τη λειτουργία των εταιρειών αυτών και έχετε την δυνατότητα να διεκδικήσετε αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης.

Μάλιστα, ήδη πολλά δικαστήρια έχουν βγάλει αποφάσεις υπέρ δανειοληπτών και έχουν καταδικάσει τράπεζες σε αποζημιώσεις που φτάνουν μέχρι και τις 6.000 ευρώ.
Τέλος, μπορείτε να υποβάλλετε καταγγελίες και παράπονα για αθέμιτα μέσα που τυχόν χρησιμοποιοούν εισπρακτικές εταιρίες στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αλλά και στην τηλεφωνική γραμμή 1520.

dikaiologitika.gr
Μάκης Σιάρκος

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας