1. Σκιά και προστασία.
Όπως είναι λογικό και κατανοητό, είναι παραπάνω από απαραίτητο, στους μεγάλους καύσωνες, να βρείτε παρκινγκ σε ένα σκιερό ή δροσερό μέρος. Σίγουρα σε υπαίθριους χώρους στάθμευσης κάτι τέτοιο σπανίζει, μα βάλτε τα δυνατά σας. Εάν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή, χρησιμοποιήστε οπωσδήποτε σκιάστρες και ζελατίνες ηλίου. Με άλλα λόγια, κρατήστε την θερμοκρασία και τις ηλιακές ακτινοβολίες όσο πιο χαμηλά γίνεται. Το air condition θα χρειαστεί πολύ λιγότερο χρόνο και απόδοση για να δροσίσει έναν κάπως ζεστό χώρο από ένα «θερμοκήπιο». Μόλις μπείτε, ανοίξτε όλα τα παράθυρα κα αφήστε τα έτσι για 2 λεπτά, να αλλάξει ο αέρας και να κυκλοφορήσει σε όλη τη καμπίνα.
2. Χαμηλώστε θερμοκρασία σταδιακά.
Και να θέλει δεν μπορεί να δώσει τον καλύτερο του εαυτό κατευθείαν. Σταδιακή μείωση της θερμοκρασίας είναι αυτό που πρέπει να επιζητείτε, παρόλο που το πιο εύκολο είναι να θέσετε μια θερμοκρασία και απλά να περιμένετε. Δεν είναι τυχαίο που και τα αυτόματα συστήματα, επιλέγουν να λειτουργούν σταδιακά και όχι απότομα. Βάλτε το μεν στο low αλλά ξεκινήστε από το 1 (ανεμιστήρα) και ανεβείτε όσο περνάει η ώρα έως ότου φτάσετε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
3. Ανακύκλωση εσωτερικού αέρα.
Στις ζεστές μέρες, ο εξωτερικός αέρας είναι καυτός και πρέπει να τον εμποδίσετε να μπει στο αυτοκίνητο σας. Όταν νιώσετε πως ο αέρας εντός της καμπίνας έχει αρχίσει να δροσίζει αρκετά, ενεργοποιήστε την ανακύκλωση (εσωτερικού αέρα) και βοηθήστε με αυτό τον τρόπο το κλιματιστικό σας να λειτουργεί πιο ξεκούραστα και να αποδίδει περισσότερο. Βέβαια καλό θα είναι για λόγους υγιεινής να ανοίγετε έστω για 1 λεπτό κάποιο παράθυρο, με σκοπό να ανανεωθεί ο αέρας. Αυτό φυσικά γίνεται ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη εάν καπνίζετε. Μην επιτρέπετε στον δηλητηριώδη καπνό να κάνει κύκλους.
4. Ταξίδι: παράθυρο ή air condition;
Η αλήθεια είναι πως η χρήση του air-condition αυξάνει την κατανάλωση του αυτοκινήτου και περιορίζει κάπως τις επιδόσεις του κινητήρα (αυτό ισχύει κυρίως στους μικρότερους κινητήρες). Οπότε πολλοί θα πουν, ας ανοίξω το παράθυρο εάν δεν έχει αφόρητη ζέστη έξω να έχω χαμηλότερη κατανάλωση και ας μην έχω πολύ δροσιά. Η αλήθεια βρίσκεται στην μέση και ο παράγοντας που θα κρίνει εάν πρέπει να επιλέξετε παράθυρο ή air condition, είναι η ταχύτητα που κινείστε στο ταξίδι σας. Μέχρι τα 80χλμ./ώρα είναι πιο οικονομικό και αποδεκτό, να έχετε τα παράθυρα ανοιχτά, καθώς ο θόρυβος είναι υποφερτός και η αντίσταση του αέρα δεν επηρεάζει κατά πολύ την κατανάλωση. Ξεπερνώντας τα 80χλμ./ώρα κλείστε παράθυρα, απολαύστε ησυχία και air condition, καθώς και το αυτοκίνητο θα κινείται πιο άνετα αλλά και εσείς.
5. Σβήστε το λίγο πριν παρκάρετε
Τέλος, σβήστε το A/C λίγο πριν σβήσετε τον κινητήρα. Αφενός σίγουρα θα παραμείνει η δροσιά, αφετέρου με αυτό τον τρόπο αφήνετε τον ανεμιστήρα να δουλέψει λίγο ακόμα και να διώξει υγρασία, στεγνώνοντας παράλληλα τον εξατμιστή. Με αυτό τον τρόπο λέτε όχι στην δημιουργία βακτηρίων.
Τι μπορεί να προκαλέσει βλάβη και μείωση απόδοσης του κλιματιστικού;
• Η διαρροή του αερίου φρέον μπορεί να μειώσει την απόδοση του κλιματιστικού. Η διαρροή μπορεί να προέρχεται: α) από το ψυγείο, β) από τον εξαερωτήρα και γ) από τις σωληνώσεις.
• Το κλιματιστικό ενεργοποιείται από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μέσω ενός διακόπτη. Υπάρχει περίπτωση ηλεκτρικής βλάβης στο συγκεκριμένο ηλεκτρικό κύκλωμα με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιείται ο μηχανικός συμπιεστής.
• Σε περίπτωση που η βαλβίδα του εξαερωτήρα έχει πρόβλημα αδυνατεί να διατηρήσει σταθερή την πίεση του φρέον μέσα στο κύκλωμα με αποτέλεσμα τη μειωμένη ή την πλήρη έλλειψη απόδοσης.
• Η έλλειψη του αερίου φρέον συχνά αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους για την κακή λειτουργία του κλιματιστικού.
• Αλλη μια περίπτωση όπου το κλιματιστικό δεν αποδίδει είναι να υπάρχει βλάβη στο μηχανικό συμπιεστή με αποτέλεσμα την πλήρη αδυναμία λειτουργίας του κυκλώματος του κλιματιστικού λόγω έλλειψης πίεσης.
• Μια ακόμα περίπτωση (η πιο απλή και με το μικρότερο κόστος επισκευής) είναι να έχει σπάσει το λουρί που εκτός των άλλων δίνει κίνηση και στο μηχανικό συμπιεστή του κλιματιστικού.
Πηγή: autotriti.gr