Το 2008, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής, πρότειναν τη διοργάνωση ενός μαθητικού συνεδρίου, το οποίο αμέσως υιοθετήθηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα. Οι 450 μαθητές που συμμετείχαν με εισηγήσεις στο 1ο συνέδριο το 2009, έγιναν 1500 στο 2ο και παγιώθηκε σε αριθμούς πάνω από 3000 μαθητές τα επόμενα χρόνια.
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γεώργιος Καρατάσιος και κ. Θόδωρος Καρτσιώτης υποστήριξαν αυτήν την προσπάθεια και έθεσαν σαν στόχο, την επιτυχή πραγματοποίηση του συνεδρίου.
Παράλληλα το Σωματείο Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ προσέφεραν την απαραίτητη τεχνογνωσία και τις υποδομές ώστε να διεξαχθεί με επιτυχία το Μαθητικό Συνέδριο, όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Βασική ιδέα και οι κύριοι στόχοι του συνεδρίου παραμένουν ίδιοι:
- Να βιώσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, για μοναδική ίσως φορά στη μαθητική τους ζωή τις διαδικασίες (με προδιαγραφές συνεδρίου) προετοιμασίας, κρίσης και παρουσίασης μιας εργασίας. Να δουν δημοσιευμένη την εργασία τους στα πρακτικά του συνεδρίου, που και εφέτος θα μοιρασθούν στα σχολεία της κεντρικής Μακεδονίας, ώστε το συνέδριο να έχει προστιθέμενη εκπαιδευτική αξία.
Φέτος, άλλωστε, με το νέο φιλικό διαδραστικό site, ήδη οι εργασίες των προσυνεδρίων και όλες οι εργασίες των προηγούμενων συνεδρίων είναι διαθέσιμες στην εκπαιδευτική κοινότητα.
- Να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη συνεργατική μάθηση, αξιοποιώντας την Πληροφορική ως βασικό εργαλείο για την υλοποίηση και παρουσίαση των καινοτόμων ιδεών τους.
- Να διαπιστώσουν τελικά – και μαζί με τους μαθητές μας και η ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα – ότι μπορεί επιτέλους να υπάρχει το νέο ψηφιακό σχολείο, που θα ανατρέψει τις απαράδεκτες πλέον από παιδαγωγική άποψη διδακτικές πρακτικές του παρελθόντος και θα αποκαθηλώσει τη στείρα απομνημόνευση.
- Φέτος το συνέδριο επικεντρώνεται στην αξιοποίηση της Πληροφορικής ως βασικού εργαλείου ανάπτυξης των ερευνητικών εργασιών (projects), οι οποίες ξεκίνησαν να υλοποιούνται συστηματικά στην εκπαίδευση.
Στο συνέδριο συμμετέχουν μαθητές Γυμνασίων – ΓΕΛ – ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ, Ειδικών σχολείων και μαθητές της Ε΄και Στ΄ τάξης των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα συνέδριο διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης».
Το θέμα των εργασιών επιλέγεται από τους ίδιους τους μαθητές, με τη συνεργασία και την καθοδήγηση των καθηγητών Πληροφορικής του σχολείου τους, για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και των δασκάλων τους για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ενδεικτικά, οι εργασίες μπορούν να έχουν τη μορφή:
• Απλής παρουσίασης με λογισμικό Παρουσιάσεων
• Ψηφιακών εντύπων (Σχολική εφημερίδα, Σχολικό Λεύκωμα, κ.ά.)
• Ιστοσελίδας, διαδικτυακών τόπων
•Προγράμματος, σε γλώσσα προγραμματισμού που διδάσκεται στο σχολείο
• Κατασκευής τρισδιάστατων μοντέλων
• Πειραματικών διατάξεων
• Διατάξεων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Οι εργασίες θα μεταδοθούν on line (Live Streaming) από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ώστε να τις παρακολουθήσουν μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα με «2 τηλεοπτικά ιντερνετικά κανάλια» και ένα «ιντερνετικό ραδιόφωνο» από τους μαθητές του European School Radio.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση με επικεφαλής τον Διευθυντή κ. Γεώργιο Καρατάσιο, τα τμήματα Επιστημονικής και Εκπαιδευτικής καθοδήγησης, με τον κ. Kώστα Κεραμιδά και τον κ. Nικόλαο Ακριτίδη, και όλο το επιστημονικό δυναμικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, 4 σχολικοί σύμβουλοι πληροφορικής, κ. Bασίλης Εφόπουλος, κ. Iσαβέλα Κοτίνη, κ. Zαχαρίας Μανουσαρίδης, κ. Σοφία Τζελέπη και 15 σχολικοί σύμβουλοι Α/θμιας Εκπαίδευσης, τα μέλη ΔΣ του Σωματείου Φίλων Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, κ. Αμαλία Γεωργανοπούλου, κ. Ιωάννη Παπαευσταθίου, κ. Μιχάλη Γκαβέζο και τα μέλη του του ΔΣ του ΝΟΗΣΙΣ με επικεφαλής τον κ. Θανάση Κοντονικολάου και τον Κώστα Τάνη, καθώς και οι 16 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας, συνεργάζονται αρμονικά, ώστε να συντονιστεί και να υλοποιηθεί μία προσπάθεια μοναδικού μεγέθους και αξίας.
Και όλα αυτά γίνονται χωρίς καμιά αμοιβή για κανένα και χωρίς να επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενους, εφόσον χορηγοί καλύπτουν όλα τα έξοδα του συνεδρίου.
Το 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής σε αριθμούς:
- 3.120 σύνεδροι, όλοι μαθητές δημοτικού , γυμνασίου, λυκείου, από 7 νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας.
- Οι μαθητές είναι υπό την καθοδήγηση 412 εκπαιδευτικών από 164 σχολικές μονάδες.
- Παρακολούθηση των δραστηριοτήτων του συνεδρίου από χιλιάδες άλλους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς σε όλη την Ελλάδα, μέσω live streaming από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, με 2 κανάλια και ένα ραδιοφωνικό.
- Προβολή και προώθηση καινοτομιών από εργασίες και κατασκευές μαθητών στο Νόησις, σε ένα χώρο ιδανικό για την διάδοση νέων ψηφιακών τεχνολογιών.
- 3 Παράλληλα Θεματικά Πάρκα: α)Η RoboLand με παρουσίαση ρομποτικών διατάξεων από τους μαθητές. β)Η GameLand με παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών κατασκευασμένα από τους μαθητές. γ) Τα Εposters με ηλεκτρονικές παρουσιάσεις εργασιών και επιδείξεις από τα παιδιά. Εδώ οι μαθητές θα παίξουν το ρόλο των εκπαιδευτικών και θα μας «διδάξουν» ενδιαφέροντα θέματα πάνω στο χώρο της πληροφορικής.
Το 7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας συνδιοργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης».
Thessaloniki Arts and Culture http://www.thessalonikiartsandculture.gr
7ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας
Ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής
Στο ΝΟΗΣΙΣ, την Τρίτη 21, Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23 Απριλίου 2015