με τους ιδιώτες παρόχους οπτικών ειδών.
Με το σύστημα που ίσχυε έως σήμερα, ο ασφαλισμένος πλήρωνε τα γυαλιά και στη συνέχεια κατέθετε τα δικαιολογητικά στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να του επιστραφούν τα 100 ευρώ που καλύπτει ο Οργανισμός για γυαλιά κάθε τέσσερα χρόνια.
Με τη σύναψη συμβάσεων με ιδιώτες παρόχους οπτικών ειδών, η διαδικασία για τον ασφαλισμένο απλοποιείται για τους ασφαλισμένους και «απελευθερώνεται» προσωπικό των περιφερειακών διευθύνσεων του Οργανισμού που μέχρι σήμερα ασχολείται με την πρωτοκόλληση των αιτημάτων, ανέφεραν στελέχη του ΕΟΠΥΥ στο ΑΠΕ. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι μόνο τον περασμένο Οκτώβριο παρελήφθησαν περίπου 29.000 αιτήματα ασφαλισμένων για την κατηγορία των οπτικών, ενώ με δεδομένο ότι οι περιφερειακές διευθύνσεις της Αττικής δεν έχουν ενισχυθεί επαρκώς με προσωπικό, σήμερα η διαχείριση των αιτημάτων είναι εξαιρετικά δυσχερής, με αποτέλεσμα να εκκρεμούν περισσότερα από 95.000 αιτήματα μόνο για οπτικά είδη.
Στη σύμβαση καθορίζονται οι απαραίτητοι όροι και προϋποθέσεις για την ανάπτυξη συνεργασίας του ΕΟΠΥΥ με νομίμως αδειοδοτημένα καταστήματα οπτικών, προστατεύοντας τους πολίτες και παράλληλα τα επαγγελματικά δικαιώματα του κλάδου.
Το ποσό που θα καλύπτει ετησίως ο ΕΟΠΥΥ για οπτικά είδη, ανέρχεται στα 47 εκατομμύρια ευρώ. Σε περίπτωση υπέρβασής του, οι πάροχοι θα καλούνται να επιστρέφουν τη διαφορά ανάλογα με τον τζίρο τους (clawback).
Καλούνται οι πάροχοι οπτικών ειδών να υποβάλουν εντός 20 ημερών από την ανάρτηση, αίτηση σύναψης σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ για την κατά προτεραιότητα ηλεκτρονική ημερολογιακή ταξινόμηση και διεκπεραίωση. Από τα μέσα Φεβρουαρίου, οι συμβεβλημένοι οπτικοί θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ.
iefimerida.gr