Η θεατρική αγωγή απευθύνεται σε άτομα όλων των ηλικιών. Περιλαμβάνει θεατρικό παιχνίδι, ασκήσεις (ρυθμού, εμπιστοσύνης, παρατηρητικότητας, μνήμης, αισθήσεων, φαντασίας, επικοινωνίας, συνεργασίας), σωματική έκφραση, φωνή- λόγο, μουσικοκινητικές ασκήσεις, παιχνίδια ρόλων, αυτοσχεδιασμούς, δραματοποίηση κ.α.
Τα τμήματα είναι χωρισμένα ηλικιακά ως εξής:
1. Τμήμα 5- 8 ετών. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής «Προσχολικής Ηλικίας και παιδιών της Α’ & Β’ Δημοτικού»
« Μια πρώτη προσέγγιση του παιδιού με τον κόσμο του θεάτρου».
βασικός στόχος του τμήματος είναι η ομαδοποίηση και συμμετοχή των παιδιών σε ένα κοινωνικό σύνολο μέσα από δραματοποίηση παραμυθιών και θεατρικών παιχνιδιών κατάλληλων για αυτές τις ηλικίες.
2.Τμήμα 8- 12ετών. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής «Δημοτικό»
« Μια πρώτη προσέγγιση του παιδιού με τον κόσμο του θεάτρου».
- Μέσα από τη διασκεδαστική λειτουργία του οργανωμένου παιχνιδιού, το παιδί γνωρίζει και οξύνει την έννοια της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της εφευρετικότητας. Μαθαίνει να σέβεται τους φίλους του, να διεκδικεί την ελευθερία του, να αντιλαμβάνεται τη δύναμη του συνόλου.
- Με τη βοήθεια απλών ασκήσεων αντιλαμβάνεται το σώμα του και τη σχέση του με το χώρο και το χρόνο.
- Αναπτύσσει την φαντασία του και τη χρησιμοποιεί δημιουργικά, κυρίως μέσα από ασκήσεις μίμησης και παντομίμας.
- Εξελίσσει την επικοινωνία εντός της ομάδας, συν-κοινωνεί και αναπτύσσει κώδικες όπου ο λόγος δεν είναι απαραίτητος.
- Γνωρίζει στοιχεία του κόσμου (κινήσεις, ήχους, μεγέθη, ποιότητες, αισθήσεις ) και δημιουργεί εικόνες και μικρά δρώμενα.
Στόχος , σ’ αυτήν την ηλικία, είναι πρωταρχικά το παιδί να βιώσει τη χαρά του οργανωμένου παιχνιδιού, να κοινωνικοποιηθεί και παράλληλα να γνωρίσει τις πολλαπλές ιδιότητες και χρήσεις του σώματός του, με κυριότερη αυτή της επικοινωνίας.
3. Τμήμα 12-15 ετών. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής Γυμνασίου «Ονειροπόλοι»
«Εισαγωγή στη θεατρική δράση».
- Το παιδί νιώθει την ανάγκη να γίνει το ίδιο δημιουργός, σκηνοθέτης και ηθοποιός στο δικό του θεατρικό κόσμο.
- Σταδιακή χρήση όλων των εκφραστικών μέσων (σώμα, φωνή, σχέση με το χώρο).
- Μέσα πάντα από το παιχνίδι και τις ασκήσεις εντοπίζει τις βασικές θεατρικές έννοιες. Αυτοσχεδιάζει και πειραματίζεται.
- Γνωριμία με την έννοια ¨ηθοποιός¨ και θεατρική τη πράξη.
Στόχος, η ανάπτυξη της θεατρικής συνείδησης του παιδιού.
4. Τμήμα 16 – 18 ετών. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής «ΑΝΤΙδρασις»
«Εισαγωγή στη θεατρική δράση».
- Ο έφηβος νιώθει την ανάγκη να γίνει το ίδιο δημιουργός, σκηνοθέτης και ηθοποιός στον δικό του θεατρικό κόσμο.
- Σταδιακή χρήση όλων των εκφραστικών μέσων (σώμα, φωνή, σχέση με τον χώρο και τον χρόνο).
- Μέσα πάντα από το παιχνίδι και τις ασκήσεις εντοπίζει τις βασικές θεατρικές έννοιες. Αυτοσχεδιάζει και πειραματίζεται.
- Γνωριμία με την έννοια ¨ηθοποιός¨ και θεατρική πράξη.
Στόχος, η ανάπτυξη της θεατρικής συνείδησης του εφήβου.
5. Τμήμα 18 ετών και άνω. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής «Έκφραση»
« Εισαγωγή στη θεατρική δράση».
-Το Τμήμα απευθύνεται σε ενήλικες, που νιώθουν την ανάγκη να εκφραστούν μέσα από το θέατρο. Που νιώθουν την ανάγκη να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί, σκηνοθέτες και ηθοποιοί στο δικό τους θεατρικό κόσμο.
- Σταδιακή χρήση όλων των εκφραστικών μέσων (σώμα, φωνή, σχέση με το χώρο).
- Μέσα πάντα από το παιχνίδι και τις ασκήσεις εντοπίζουν τις βασικές θεατρικές έννοιες. Αυτοσχεδιάζουν και πειραματίζονται.
- Γνωριμία με την έννοια ¨ηθοποιός¨ και τη θεατρική πράξη.
Στόχος, η ανάπτυξη της θεατρικής συνείδησης.
6. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής παιδιά με ΥΛΑ «Τα Αστεράκια»
«Δραματοποίηση Κοινωνικών Ιστοριών»
Το εργαστήρι απευθύνεται σε παιδιά με ΥΛΑ (Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό) Σύνδρομο Asperger ηλικίας 5 – 10 ετών και ο βασικός άξονάς του είναι η «Δραματοποίηση Κοινωνικών Ιστοριών». Συγκεκριμένα:
- Οι Κοινωνικές Ιστορίες αποτελούν κοινωνικά σενάρια – καταστάσεις και αποσκοπούν στη μείωση ή αντιμετώπιση κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών.
- Στόχος μας είναι μία πρώτη προσέγγιση του παιδιού με τον κόσμο του θεάτρου μέσω της δραματοποίησης Κοινωνικών Ιστοριών.
- Η θεατρική αγωγή προωθεί την βιωματική, τη συνεργατική και την ενεργητική μάθηση μέσω της εμπειρίας, της μίμησης, της ταύτισης, της εξερεύνησης, της ομαδικότητας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, καθώς και της εκμάθησης και εφαρμογής επίλυσης προβλημάτων.
- Ο συνδυασμός των κοινωνικών ιστοριών με την θεατρική αγωγή συμβάλλει σημαντικά στην πρόσληψη και επεξεργασία πληροφοριών, τη διαχείριση των συναισθημάτων, την ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και την ενίσχυση της φαντασίας και της δημιουργικότητας.
Οι μαθητές των τμημάτων των θεατρικών εργαστηρίων της
Κ.Ε ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας θα συναντιούνται στο χώρο προβών
(3ος όροφος) του Χώρου Τεχνών τις εξής μέρες και ώρες:
Σάββατο: 9:30 π.μ. – 10:30 π.μ 1ο τμήμα ( Τα Αστεράκια)
Σάββατο: 10:30 π.μ. – 12:00 μ 2ο τμήμα ( 5 -- 8 ετών )
Σάββατο: 10:30 π.μ. – 12:00 μ 3ο τμήμα ( 8 – 12 ετών )
Σάββατο: 12:00 μ. – 1:30 μ.μ 3ο τμήμα ( 8 – 12 ετών )
Σάββατο: 1:30 μ.μ. – 3:30 μ.μ. 4ο τμήμα ( 12 – 15 ετών )
Σάββατο: 3:30 μ.μ. – 6:30 μ.μ. 5ο τμήμα ( 16 – 18 ετών )
Δευτέρα : 6:30 μ.μ. – 9:30 μ.μ. 6ο τμήμα ( 18 και άνω )
Τετάρτη : 6:30 μ.μ. – 9:30 μ.μ. 6ο τμήμα ( 18 και άνω )
Σάββατο: 6:30 μ.μ. – 9:30 μ.μ. 6ο τμήμα ( 18 και άνω )
Έναρξη μαθημάτων: Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014.
Κόστος συμμετοχής: 10ευρώ το μήνα
Δηλώσεις συμμετοχής στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας, 3ος όροφος Χώρου Τεχνών έως την Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014.
Πληροφορίες: 2331078140,41,42 κ. Κατερίνα Γρηγοριάδου, κ. Ευθύμης Τουτουτζίδης