180 ασθενοφόρων για το ΕΚΑΒ.
Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι πρόκειται για έναν διαγωνισμό που «ταλαιπώρησε το ελληνικό Δημόσιο για επτά χρόνια. Που είχε ακυρωθεί και ξαναπροκηρύχθηκε για να φθάσουμε έως
εδώ, εν μέσω μίας σφοδρότατης αντιδικίας των εταιρειών».
Στις επισημάνσεις κάποιων βουλευτών, οι οποίοι ανέφεραν ότι πρέπει να προχωρήσει ο διαγωνισμός για τα ασθενοφόρα αλλά την ευθύνη για την τήρηση της νομιμότητας θα πρέπει να
την έχει η κυβέρνηση, ο υπουργός Υγείας εξήγησε ότι η κυβέρνηση φέρνει το θέμα στη Βουλή, όχι γιατί φοβάται την πολιτική ευθύνη, αλλά για να ενημερωθεί η Επιτροπή. Ο κ.Κουρουμπλής σημείωσε ότι θα τηρηθεί η νομιμότητα.
Την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα ο στόλος του ΕΚΑΒ περιέγραψε ο πρόεδρος του οργανισμού, Νίκος Παπαευσταθίου. Από 620 ασθενοφόρα που διαθέτει το ΕΚΑΒ, πολλά
βρίσκονται εκτός λειτουργίας εξαιτίας βλαβών, οι οποίες δεν μπορούν να επισκευαστούν, άμεσα τουλάχιστον, γιατί λόγω παλαιότητας των ασθενοφόρων οι ίδιες οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν έχουν ανταλλακτικά να δώσουν.
«Όταν ένα ασθενοφόρο γράφει 70.000 χιλιόμετρα τον χρόνο και τα ασθενοφόρα είναι 20ετίας, φαντάζεστε σε τι κατάσταση βρίσκονται. Το
μέσο ετήσιο έξοδο συντήρησης του στόλου, για να είναι αξιόμαχος, ανέρχεται την τελευταία πενταετία σε έναν μέσο όρο περίπου στα 2 εκατ. ευρώ, από 1.800.000 ευρώ μέχρι 2.300.000
ευρώ, που είναι ανταλλακτικά και εργασίες επισκευής για να μπορεί ο στόλος να είναι αξιόμαχος» σημείωσε.
Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, η Έφη Γεωργοπούλου Σαλτάρη δήλωσε πως είναι σε «θετική κατεύθυνση η πρωτοβουλία του υπουργού Υγείας για την προμήθεια ασθενοφόρων, μέσω των
περιφερειακών επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ».
Από τη ΝΔ, ο Γεράσιμος Γιακουμάτος είπε ότι «επ' ουδενί λόγο, η ΝΔ δεν θα συναινέσει να ακυρωθεί ο διαγωνισμός. Τα ασθενοφόρα είναι εκ των ουκ άνευ για να σωθούν ζωές. Άρα,
συμφωνεί να τελειώσει η ιστορία που ξεκίνησε από το 2007». «Ναι στα ασθενοφόρα, ναι στον διαγωνισμό, η νομιμότητα, όμως, κύριε υπουργέ, θα είναι δικό σας θέμα» συμπλήρωσε,
απευθυνόμενος στον κ. Κουρουμπλή.
«Συμφωνούμε στο να προμηθευτεί το ΕΚΑΒ καινούργια ασθενοφόρα» ανέφερε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Αντώνης Γρέγος, ο οποίος κάλεσε τη διοίκηση του ΕΚΑΒ να ξαναδεί το
καταστατικό του Οργανισμού, γιατί είναι πολύ παλιό και δεν υπάρχει καθηκοντολόγιο.
Η Κατερίνα Μάρκου από το Ποτάμι τόνισε ότι η Διαρκής Επιτροπή της Βουλής δεν μπορεί να έχει λόγο επί μιας διαδικασίας αυστηρά διοικητικής. «Ο διαγωνισμός διεξάγεται από τα
αρμόδια διοικητικά όργανα. Οι αποφάσεις των τελευταίων ελέγχονται από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια. Υπό ποια έννοια, με ποια νομική βάση και με ποια διαδικασία ζητείται από
την αρμόδια Διαρκή Επιτροπή της Βουλής να εκφέρει γνώμη ή να δώσει συναίνεση;» διερωτήθηκε.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Λαμπρούλης, τόνισε ότι «εμείς δεν θα μπούμε στην ουσία, ποιος και τι έκανε από τις εταιρείες με τους διαγωνισμούς κ.λπ. Αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες
στη μέχρι τώρα διαδικασία να πάρουν τον δρόμο της Δικαιοσύνης, ξεκάθαρα πράγματα.
Είστε, όμως, κυβέρνηση και οφείλετε να δώσετε λύση και όχι να έρχεστε τώρα, αξιοποιούμενοι
την πίεση των χρημάτων του ΕΣΠΑ, με τη "θηλιά στον λαιμό" στην Επιτροπή, να πάρετε, ενδεχόμενα, το τονίζω, ενδεχόμενα, συναίνεση. Εμείς δεν μπορούμε να συναινέσουμε. Φέρτε το θέμα με συγκεκριμένη διαδικασία, να τοποθετηθούμε με συγκεκριμένη εισήγηση».
Εκ μέρους των Ανεξάρτητων Ελλήνων, ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος, σημείωσε ότι «θα έπρεπε εδώ και καιρό να έχει γίνει αυτή η διαδικασία της αγοράς των ασθενοφόρων. Δεν
θέλω να κάνω τώρα κριτική, το ξέρω το θέμα, είμαι από αυτούς που φώναζαν, ούρλιαζα στην κυριολεξία χρόνια, όχι τώρα, χρόνια πολλά, ότι τα ασθενοφόρα αυτά έχουν τελειώσει,
έχουν σαπίσει. Το γεγονός ότι ο υπουργός το φέρνει εδώ για ενημέρωση, δείχνει ότι δεν έχει να φοβηθεί τίποτα».
Τέλος, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Λεωνίδας Γρηγοράκος, κάλεσε τον υπουργό Υγείας να πάρει «τις μεγάλες αποφάσεις και οι μεγάλες αποφάσεις είναι οι εξής: Γιατί τα ασθενοφόρα των
ίδιων εταιρειών τα πήραμε φθηνότερα στη βόρεια Ελλάδα κατά 10.000 και 20.000; Αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει να κάνετε και όχι αυτά που φέρατε σήμερα εδώ. Γιατί τα
ασθενοφόρα των ίδιων εταιρειών που παρελήφθησαν από την Περιφέρεια Μακεδονίας-Θράκης έχουν μικρότερη τιμή κατά 10.000 και 20.000; Εκεί θα βρείτε την άκρη».
Αναλυτικά, τα βασικά σημεία από την εισήγηση του Υπουργού Υγείας έχουν ως εξής:
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Υπηρετώ πολλά χρόνια το Κοινοβούλιο και υπερασπιζόμουν κάθε φορά το δικαίωμα των κοινοβουλευτικών θεσμών να έχουν πολύ σημαντικό ρόλο στα δημόσια πράγματα της χώρας.
Σήμερα που είμαι στη ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, θα ήταν απαράδεκτο να ξεχάσω τις προτροπές που απηύθυνα πολλές φορές σε προκατόχους υπουργούς στο συγκεκριμένο άλλα
και σε άλλα υπουργεία.
Στο πλαίσιο αυτού του πνεύματος ελήφθη η πρωτοβουλία από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να ζητήσουμε να διεξαχθεί αυτή η συζήτηση.
Τα χρονικά περιθώρια για την αγορά των 186 ασθενοφόρων στο πλαίσιο των περιφερειακών επιχειρησιακών προγραμμάτων ΕΣΠΑ εξαντλούνται καθόσον πρόκειται για έναν
διαγωνισμό που καταχώρησε το δημόσιο εδώ και 7 χρόνια, ακυρώθηκε κάποια στιγμή, επαναπροκηρύχθηκε και φτάσαμε εδώ εν μέσω μιας σφοδρής αντιδικίας των εταιρειών που
συμμετέχουν, με συνέπεια να μην μπορέσουμε μέχρι σήμερα να λύσουμε αυτό το ζήτημα ως πολιτεία, ως κράτος.
Μπορεί να έχουμε μπροστά μας πάρα πολλές ενστάσεις για την υλοποίησή του εν λόγω διαγωνισμού αλλά από την άλλη πλευρά ενδέχεται να προκύψουν επιπτώσεις πολύ μεγαλύτερες
από τις ενστάσεις που ο καθένας μας λογικά μπορεί να έχει για αυτή την υπόθεση. Δεν είμαστε εμείς αυτοί που προκηρύξαμε το συγκεκριμένο διαγωνισμό μη προβλέποντας τη
δυνατότητα διαπραγμάτευσης με τις συμμετέχουσες εταιρείες. Εμείς παραλαμβάνουμε μία σκληρή πραγματικότητα που λέει. Μπορείς να προχωρήσεις έναν διαγωνισμό έχοντας ηθικά
διλλήματα, αλλά από την άλλη πλευρά αν δεν το πράξεις, ποιά τα ηθικά ερωτήματα αν καεί ένας άνθρωπος μέσα σε ένα παλιό ασθενοφόρο;
Όταν εμείς αναλάβαμε, βρήκαμε 130 ασθενοφόρα που ήταν εκτός λειτουργίας. Ξεκινήσαμε μια προσπάθεια με τη διοίκηση του ΕΚΑΒ, εξαντλώντας όλες τις δυνατότητες που είχαμε για
να τα επισκευάσουμε και να τα θέσουμε σε λειτουργία, αλλά ο στόλος αυτός είναι κουρασμένος και εξαντλημένος από πλευράς αντοχών, σημειωτέον ότι κάθε όχημα έχει καταγράψει
τουλάχιστον 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα.
Υπάρχει ενδεχομένως μια άποψη που θα έλεγε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός. Και ίσως, γιατί εγώ θέλω να είμαι ειλικρινής, αν είχαμε άλλα χρονικά περιθώρια τα οποία θα μας
εξασφάλιζαν ότι δεν θα παρακρατούνταν τα χρήματα και ταυτόχρονα υπήρχε η δυνατότητα ο στόλος που έχουμε να μπορεί να αντέξει 1, 2 ή 3 χρόνια δηλαδή όσο θα διαρκούσε η
διαδικασία, ίσως όλοι μαζί σήμερα να βγάζαμε μια διαφορετική απόφαση. Με αυτό το σκεπτικό ζήτησα να συγκληθεί η Επιτροπή.
Συζητήσαμε πάρα πολλές φορές με το Διοικητικό Συμβούλιο και με τους νομικούς συμβούλους του ΕΚΑΒ. Υπάρχουν τρεις εταιρείες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Δυστυχώς ο
όρος διαπραγμάτευση δεν προβλέπεται πουθενά στη διαδικασία του διαγωνισμού. Σας διαβεβαιώνω ότι οι οδηγίες που θα δώσουμε στο ΕΚΑΒ, εφόσον προχωρήσουν οι διαδικασίες
είναι να τηρηθεί πάνω απ΄ όλα ο νόμος.
Με βάση λοιπόν αυτή την πραγματικότητα, παρακάλεσα τον Πρόεδρο της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων να συγκαλέσει το ταχύτερο την
Επιτροπή διότι αν αποφασίσουμε να προχωρήσει ο διαγωνισμός πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τα χρονικά όρια που έχουμε για να τον υλοποιήσουμε.
Η υπόθεση των ασθενοφόρων, είναι υπόθεση όλων μας. Είναι μια υπόθεση που θεωρώ ότι ο καθένας καταθέτει την προσωπική του εμπειρία και ευθύνη για να δώσουμε λύση σε αυτό
το πολύ κρίσιμο ζήτημα. Και για το λόγο αυτό θεωρώ ότι σήμερα, η Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων πρέπει να αναλάβει το βάρος της ευθύνης για την κρίσιμη αυτή υπόθεσης και να
καταλήξουμε σε μια απόφαση που θα λύσει το γόρδιο αυτό δεσμό που ενυπάρχει τα τελευταία 7 χρόνια».
Πηγή: onmed.gr
ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ ΕΚΑΒ: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΜΕΣΩ ΕΣΠΑ
Με τα χρονικά περιθώρια να στενεύουν για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την εκταμίευση της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ, ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής,
ενημέρωσε την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, για την προμήθεια