κ. Ευάγγελο. Α. Γιομπλιάκη , Σύμβουλο Επιχειρήσεων και εκπαιδευτή, ΜΒΑ (Ergoteam).
Εκ μέρους της Διοίκησης χαιρετισμό απηύθυνε ο Α’ Αντιπρόεδρος κ. Γιώργος Μπίζετας, ο οποίος επεσήμανε ότι τα βερεσέδια είναι πλέον το καθημερινό πρόβλημα του αντιμετωπίζουν όλοι οι επιχειρηματίες- επαγγελματίες.
Οι συμμετέχοντες μυήθηκαν στις τακτικές είσπραξης οφειλών, τα γνωστά βερεσέδια. Μια γάγγραινα της αγοράς, ένα είδος παραοικονομίας που μαστίζει πολλούς ευσυνείδητους επαγγελματίες, οι οποίοι προσπαθώντας να διαθέσουν τα εμπορεύματά τους καταλήγουν σε οικονομικά αδιέξοδα, και όπως είπε χαρακτηριστικά ο εισηγητής:
« Ο καλοπληρωτής δίνει τα χρήματα με τα χέρια του και τα παίρνει με τα πόδια του».
Το σεμινάριο παρουσιάστηκε σε δυο φάσεις: αφενός στην έγκαιρη διάγνωση των επιτήδειων που λυμαίνονται την αγορά, αφετέρου στις τεχνικές επικοινωνίας για τη διεκδίκηση των οφειλών, αφού καταστούν απαιτητές, ληξιπρόθεσμες.
Το θέμα έχει έρθει στην επικαιρότητα, μετά και την οικονομική κρίση που έχει ξεσπάσει, πλήττοντας νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Καθημερινά δημοσιεύματα επισημαίνουν την αύξηση των οφειλών(βερεσέδια), την πύκνωση του φαινομένου έκδοσης ακάλυπτων επιταγών, ενώ στις γειτονιές ξεσπάθωσε και πάλι το Μπακαλοτέφτερο. Η γλώσσα των αμείλικτων αριθμών.
Έτσι λοιπόν, τονίστηκε πως ένας από τους λόγους που συνέβαλε σ’ αυτή την έξαρση είναι η εσφαλμένη εντύπωση των επαγγελματιών πως μόνον με βερεσέδια (πιστώσεις) μπορείς να προκαλέσεις πωλήσεις. Όμως, αλίμονο! Πωλήσεις γίνονται μόνον όταν τα χρήματα τελικά μπουν στο Ταμείο. Αλλιώς θεωρείται πως είναι μια οικειοθελής δωρεά.
Με μεθοδικότητα αναλύθηκε η μεθοδολογία που θα πρέπει να ακολουθεί κάθε επαγγελματίας εάν αποφασίσει να εκχωρήσει εμπορεύματα(περιουσιακά του στοιχεία) με αντίτιμο υποσχέσεις. Τα κριτήρια επιλογής των υποψήφιων οφειλετών, τους τρόπους διασφάλισης ή τήρησης των υποσχέσεων, καθώς και τις τεχνικές άσκησης πίεσης.
Έμφαση δόθηκε στο ότι ο κάθε επαγγελματίας που μόνος του επιλέγει αυτή την οδό, θα πρέπει να έχει καθιερώσει μια Πιστωτική Πολιτική, την οποία θα βελτιώνει συνεχώς. Θα επιλέγει αυστηρά τους ανθρώπους που με τους οποίους θα συναλλάσσεται, με βάσει συγκεκριμένα κριτήρια αξιοπιστίας, διότι εάν δε θέσει ο έμπορος από την αρχή αυτούς τους κανόνες, τότε θα τους θέσει εκ των υστέρων οι πελάτες τους και μάλιστα ερήμην του. Συνήθως εις βάρος του!
Αν και, όπως ειπώθηκε, αυτό το είδος της ενασχόλησης, λίγη διασκέδαση προσφέρει, καλό είναι να είστε προετοιμασμένοι πλήρως. Μόνον έτσι μπορείτε να υπερβείτε τις αντιξοότητες, μιας και δεν είναι μια αυτονόητη γνώση που ο καθείς μπορεί να την επινοήσει. Πρέπει να γίνει αλλαγή του πρισματικού φακού που χρησιμοποιεί κάθε επαγγελματίας που επιχειρεί και θέλει να είναι βιώσιμος. Εξ άλλου, δε θέλει κόπο θέλει τρόπο.
Ύστερα από το έντονο ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, ο αντιπρόεδρος του Επιμελητήριου κ. Μπιζέτας αφού ευχαρίστησε τον εισηγητή και όλους όσους παρακολούθησαν το σεμινάριο, δήλωσε την πρόθεση να πραγματοποιηθεί και το δεύτερο σεμινάριο των 6 διδακτικών ωρών με συγκεκριμένη θεματολογία για την εφαρμογή της πρότυπης μεθοδολογίας «Διαχείρισης και Είσπραξης Οφειλών Πελατών».
Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα περιλαμβάνει όλο το διαθέσιμο υλικό, ενώ μετά το τέλος της εκπαίδευσης θα υπάρχει η δυνατότητα μιας δωρεάν διαγνωστικής μελέτης του κ. Γιομπλιάκη προς σε όλους τους συμμετέχοντες, εάν βεβαίως το επιθυμούν, μέσω ενός ερωτηματολογίου 20 ερωτήσεων.