Πρόκειται για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία έχουν υποστεί ουσιώδεις μετατροπές και αλλαγές κύριων χαρακτηριστικών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στις επιτρεπόμενες αλλαγές από τις ισχύουσες διατάξεις, αλλά διατηρούν την ταυτότητα του αρχικού οχήματος (replicar).
Η απόφαση αφορά και
αυτοκίνητα τα οποία έχουν κατασκευαστεί εν μέρει με τη χρήση κατασκευαστικών στοιχείων και εξαρτημάτων από μεταχειρισμένα οχήματα και δεν υπάγονται στην κατηγορία των ανακατασκευασμένων οχημάτων.
Μέχρι σήμερα τα αυτοκίνητα αυτά για να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα, ελέγχονταν από φορείς του εξωτερικού και χορηγούνταν άδειες στις ευρωπαϊκές χώρες και όχι στη χώρα μας.
Με την απόφαση αυτή, καθορίζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας διαδικασία ελέγχου των οχημάτων αυτών, για τα επιμέρους συστήματα από φορείς ελέγχου ή από ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα οποία έχουν διαπιστευθεί κατά το πρότυπο EN ISO IEC/17020. Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα σε αυτούς τους δύο τομείς, μία στην Πιερία και μια στην Αθήνα.
Ήδη ετοιμάζεται και εγχειρίδιο στο οποίο θα αναγράφονται τα σημεία ελέγχου και ο τρόπος ελέγχου των συστημάτων αυτών. «Πρόκειται για ρύθμιση η οποία θα βοηθήσει εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό του αυτοκινήτου, παρέχοντας τη δυνατότητα έκδοσης εθνικής έγκρισης τύπου, ώστε να μειωθεί το κόστος της επιβάρυνσης από τη μετακίνηση των οχημάτων αυτών στο εξωτερικό» τονίζει σε δήλωσή του ο υφυπουργός Μιχ. Παπαδόπουλος. Για να εφαρμοστεί όμως η συγκεκριμένη απόφαση, θα πρέπει να υπογραφεί και από τα συναρμόδια υπουργεία