Στην έρευνα με θέμα «Δικαιώματα καταναλωτών την εποχή της κρίσης», συμμετείχαν 756 καταναλωτές, από όλη την Ελλάδα οι οποίοι απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο από 20 Ιανουαρίου – 19 Φεβρουαρίου 2014.
Στα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα τονίζεται, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ότι μόλις το 13,36% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις βελτίωσαν τη συμπεριφορά τους προς τους καταναλωτές οι οποίοι, σε ποσοστό 46,54%, πιστεύουν ότι οι μηχανισμοί ελέγχου της αγοράς λειτουργούν λιγότερο, από όσο λειτουργούσαν, πριν την κρίση. Όσον αφορά την ασφάλεια των τροφίμων, σε ποσοστό 52,07%, δεν πιστεύουν ότι τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά είναι ασφαλή, παρ' όλη την Ευρωπαϊκή και Εθνική νομοθεσία, ενώ 46,54%, θεωρεί ότι οι μηχανισμοί ελέγχου της αγοράς λειτουργούν λιγότερο, από όσο λειτουργούσαν, πριν την κρίση.
Παράλληλα, οι καταναλωτές δείχνουν πλέον ιδιαίτερα προβληματισμένοι για την αποπληρωμή φόρων (85,25%), την ακρίβεια των αγαθών (74,65%), την πραγματοποίηση διακοπών (73,27%), τη δυνατότητα διασκέδασης (70,97%), την πληρωμή λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος (70,97%), την αγορά τροφίμων (59,91%) και την πληρωμή δόσεων δανείων (57,60%).
Απαντώντας πάντως σε σχετική ερώτημα για το κίνημα διάθεσης προϊόντων χωρίς μεσάζοντες, ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή Ν. Τσεμπερλίδης, τόνισε ότι το ΚΕΠΚΑ στάθηκε κριτικά απέναντι σ΄ αυτό ζητώντας σταθερότητα στη διαδικασία, ποιότητα προϊόντων και νόμιμα παραστατικά στη διακίνηση.
“Το σημαντικό για μας είναι η επανεξέταση του πλαισίου λειτουργίας των λαϊκών αγορών, θεσμός ο οποίος στρεβλώθηκε αφού η συμμετοχή των παραγωγών έφτασε να είναι μόνο 20% με 30%”, ξεκαθάρισε.