Το αργότερο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει το εξεταστικό σύστημα με το οποίο θα διεκδικήσουν του χρόνου οι μαθητές της Γ΄Λυκείου μια θέση στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με τις Πανελλαδικές εξετάσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες του 360pedia.gr διατηρούνται πέντε ΕΠΕ τα οποία και επικοινωνούν μεταξύ τους με ένα πέμπτο προαιρετικό πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Δημιουργούνται έτσι τρεις πυλώνες επιστημονικών κατεύθυνσεων, ο Θεωρητικός, ο Θετικός και ο Τεχνολογικός. Η επιστημονική ομάδα που ανέλαβε, υπό την εποπτεία του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη, να διαμορφώσει το εξεταστικό σύστημα της επόμενης χρονιάς έχει σχεδόν ολοκληρώσει την πρότασή της και απομένουν οι τελευταίες λεπτομέρειες και βέβαια η τελική έγκριση του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά προκειμένου να ανακοινωθούν οι αλλαγές το συντομότερο δυνατόν και να ξεκινήσουν τα σχολεία τον προγραμματισμό τους.
Τα μαθήματα παραμένουν τέσσερα για κάθε μια από τις τρεις κατευθύνσεις στις οποίες ομαδοποιούνται τα έξι Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης του Νέου Λυκείου. Ουσιαστικά τα Πεδία των Επιστημών Υγείας και των Παιδαγωγικών Επιστημών παύουν να αποτελούν αυτόνομη κλειστή επιλογή μικρού αριθμού σχολών και εντάσσονται ως επιλογές στις τρεις κατευθύνσεις με ένα 5ο προαιρετικό μάθημα. Το ΕΠΕ Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες ενοποιείται σε Θετική κατεύθυνση μετά το διαχωρισμό λόγω της εισαγωγής της πληροφορικής η οποία παραμένει πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα αλλά στην Τεχνολογική κατεύθυνση. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Βασικά εξεταζόμενα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Λατινικά.
Οδηγεί στις σχολές του 1ου ΕΠΕ των Ανθρωπιστικών και Νομικών Επιστημών. Με 5ο προαιρετικό μάθημα τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας ο υποψήφιος θα μπορεί να δηλώσει τις Παιδαγωγικές σχολές. Με 5ο προαιρετικό μάθημα την Φυσική Γ.Π. «ανοίγει» σχολές του 2ου ΕΠΕ των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών. Με Βιολογία ο υποψήφιος θα μπορεί να επιλέξει και σχολές του ΕΠΕ των Επιστημών Υγείας. Με Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ξεκλειδώνει το 4ο ΕΠΕ των Οικονομικών Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών. ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Βασικά εξεταζόμενα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία.
Με 5ο προαιρετικό μάθημα την Βιολογία ο υποψήφιος έχει πρόσβαση στις Επιστήμες Υγείας. Έτσι αποκαθίσταται ένα από τα σοβαρά προβλήματα του σχεδιασμού που είχε γίνει για το Νέο Λύκειο ο οποίος απέκλειε τον συνδυασμό Πολυτεχνεία – Ιατρική που αποτελούσε πάντα επιλογή των καλών μαθητών.
Με 5ο προαιρετικό μάθημα τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ο υποψήφιος θα μπορεί να δηλώσει και τις Οικονομικές σχολές ανά την Ελλάδα.
Αν επιλέξει την Ιστορία ως 5ο προαιρετικό μάθημα, ο υποψήφιος θα μπορεί να έχει πρόσβαση τόσο στις Παιδαγωγικές σχολές όσο και σε κάποιες Θεωρητικές. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Βασικά εξεταζόμενα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Πληροφορική, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Αν ο υποψήφιος θέλει να ξεκλειδώσει τις σχολές του ΕΠΕ των Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών θα πρέπει να εξεταστεί πανελλαδικά και στη Φυσική Γ.Π.
Με Μαθηματικά Γ.Π. θα μπορεί να έχει πρόσβαση και στις Παιδαγωγικές Σχολές. Με Βιολογία Γ.Π. θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει και σχολές των Επιστημών Υγείας. Με Ιστορία Γ.Π. ο υποψήφιος θα μπορεί να ξεκλειδώσει σχολές των Ανθρωπιστικών Επιστημών. Προβληματισμός υπάρχει για το νεοεισαχθέν μάθημα Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών για το οποίο υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα αλλά όχι βιβλίο. Στο σχεδιασμό του Νέου Λυκείου επρόκειτο να είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στο 4ο ΕΠΕ, Επιστήμες Οικονομίας, Οικονομικές και Πολιτικές Επιστήμες.
Επειδή κρίνεται ως ένα σύγχρονο γνωστικό αντικείμενο που διευρύνει τους ορίζοντες των μαθητών υπάρχει η σκέψη να διατηρηθεί ως μάθημα Γενικής Παιδείας και να αποτελέσει επιλογή ως 5ο προαιρετικό μάθημα που θα μπορούσε να γεφυρώσει και το 1ο και 2ο ΕΠΕ με τις σχολές Κοινωνικών και Πολιτικών επιστημών ή και τις Ψυχολογίες. Η εισαγωγή του ανάλογου μαθήματος Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών στο πρόγραμμα της Β΄ Λυκείου κρίνεται ως απολύτως επιτυχημένη αφού τείνει να γίνει το αγαπημένο μάθημα των μαθητών.
ΠΗΓΗ-dikaiologitika.gr