Για τον λόγο αυτό υπάρχει το άρθρο 24 («Ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο Δημόσιο Τομέα») στο σχέδιο νόμου για την κινητικότητα που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Σε αυτό το άρθρο ορίζεται ότι όλες οι διαδικασίες που καταλήγουν στην έκδοση διοικητικών πράξεων εκ μέρους των φορέων του Δημοσίου (π.χ. η σύνταξη, η προώθηση για υπογραφή, η θέση της υπογραφής), καθώς και λοιπές διαδικασίες χειρισμού εγγράφων εντός της κάθε υπηρεσίας (π.χ. η χρέωση προς ενέργεια εισερχόμενων εγγράφων, η εσωτερική διακίνησή τους καθώς και η αρχειοθέτηση αυτών), πραγματοποιούνται μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων με χρήση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής και χρονοσήμανσης.
Η κυβέρνηση προωθεί μετ’ επιτάσεως αυτή την πρόβλεψη κρίνοντάς την ως αναγκαία στον στόχο που έχει θέση για Εξοικονόμηση κόστους και ανθρωποωρών εργασίας, διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση και Δημόσια διοίκηση πιο φιλική προς το περιβάλλον.
Με την εφαρμογή της ρύθμισης θα επιτευχθεί, όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, μέγιστη δημοσιονομική εξοικονόμηση της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ κατά έτος σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ (2014). Μάλιστα, είναι σημαντική μια ακόμη επισήμανση: Αν και από το 2001 υφίσταται το νομικό πλαίσιο για την εισαγωγή της προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής, το Ελληνικό Δημόσιο έχει δαπανήσει τα τελευταία 15 έτη περίπου 6 δισ. ευρώ εμμένοντας στη χρήση χαρτιού και έντυπης διαδικασίας δημιουργίας και ροής εγγράφων.
Κέρδη από το κόστος
Εξηγούν ότι «η εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται υπερκαλύπτει το όποιο κόστος δημιουργίας και συντήρησης των Συστημάτων Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων, και με δεδομένη την κρίσιμη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας με βάση και την τριετή συμφωνία δανειοδότησης 2015-2018, το Δημόσιο μπορεί άμεσα να εξοικονομήσει για τα έτη 2017-2018 ποσό της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ». Η νέα ρύθμιση ορίζει ότι κάθε φορέας του δημοσίου τομέα μεριμνά για την απόκτηση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) και για τη λειτουργία Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (ΣΗΔΕ).
Η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής τίθεται ως αρμόδιος συντονιστής για την εφαρμογή των διατάξεων και η Γενική Διεύθυνση Μεταρρυθμιστικής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης τίθεται αρμόδια για την υποστήριξη των φορέων του δημοσίου τομέα.
Σε όλο το Δημόσιο από το 2017
Η ισχύς της ρύθμισης αρχίζει για το σύνολο των υπουργείων από την 1η Ιουλίου 2017. Δίνεται όμως και μια διασταλτική δυνατότητα στο χρονοδιάγραμμα, καθώς ορίζεται ότι η έναρξη ισχύος δύναται να παραταθεί έως την 1η Ιουνίου 2017 με κοινή απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αρμόδιου για θέματα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του καθ’ ύλην αρμόδιου υπουργού.
Μεγαλύτερη άνεση χρόνου για την ημερομηνία έναρξης ισχύος – αλλά όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2017 – δίνεται για τους υπόλοιπους φορείς του Δημοσίου, όπως τα ΝΠΔΔ, οι ανεξάρτητες και ρυθμιστικές Αρχές, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και οι ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού.