«Φωτιά» στις τσέπες των καταναλωτών βάζουν οι νέες ανατιμήσεις προϊόντων. Τα είδη διατροφής μέσα στο 2021 αυξήθηκαν 20 με 30%.
Μόνο η τιμή του ψωμιού «ανέβηκε» 40%. Τον πρώτο μήνα του 2022 τα βασικά καταναλωτικά αγαθά αυξήθηκαν στο 5% και σε συνδυασμό με τους φουσκωμένους λογαριασμούς ενέργειας τίναξαν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς στον αέρα. Περίπου 420% αυξήθηκε του φυσικό αέριο σε σχέση με το 2020.
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτο Καταναλωτών Γιώργος Λεχουριτης, στα Dnews για το φαινόμενο της ακρίβειας το οποίο όπως προειδοποεί θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. «Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη», τονίζει, αναφέροντας πως η λύση να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και ο ΦΠΑ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων.
«Η ακρίβεια όπως είχαμε προαναγγείλει ξεκίνησε από τον Σεπτέμβρη του 2020. Η αύξηση σε είδη διατροφής μέσα στο 2021 ήταν της τάξεως του 20 - 30%. Μόνο το ψωμί αυξήθηκε μέχρι και 40%. Παράλληλα και τα υπόλοιπα προϊόντα, όπως τα όσπρια, ζυμαρικά, χαρτιά, απορρυπαντικά και αυτά είχαν μια ανοδική τάση τιμών με αποτέλεσμα ο καταναλωτής μεσοσταθμικά να σημειώσει ακρίβεια στην τσέπη του γύρω στο 20-30%.
Από αρχές Γενάρη του 2022 ξεκίνησαν οι ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, όπως ζυμαρικά, άλευρα, αλλαντικά, τυροκομικά. Τα προϊόντα αυξήθηκαν μέσο όρο 5%.
«Το ρεύμα έχει επιφέρει σεισμό στον οικογενειακό προϋπολογισμό»
«Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη. Υπάρχει η διεθνής, η ευρωπαϊκή και η ελληνική κερδοσκοπία. Θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα παζλ που δεν δικαιολογείται. Επιπλέον οι ακραίες καιρικές συνθήκες συμπαρασύρουν τις αυξήσεις λόγω έλλειψης όμως μόνο σε συγκεκριμένα προϊόντα, τα λαχανικά.
Το ρεύμα έχει επιφέρει σεισμό στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Απο τα 200 ευρώ που πλήρωνε κάποιος το τετράμηνο τώρα δίνει 800 ευρώ. Το φυσικό αέριο σε σύγκριση με το 2020 έχει αυξηθεί γύρω στο 420%, τα καύσιμα αγγίζουν τα 2 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης έχει ξεπεράσει το 1,60.
Εμείς προτείνουμε να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και ο ΦΠΑ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων τα οποία θα «σταμπαριστουν» έτσι ώστε η μείωση να πάει στον καταναλωτή και όχι στον έμπορα».