Αντίστοιχα, μειωμένο αντίτιμο 2,10 ευρώ θα πληρώνουν οι οδηγοί και στα διόδια σε Τύρια και Μαλακάσι από 2,40 ευρώ που είναι σήμερα.
Η μείωση αγγίζει το 12% στα μεσαία και τα μεγάλα φορτηγά όπου οι τιμές με βάση την απόφαση διαμορφώνονται ως εξής: για φορτηγά, λεωφορεία από τα 6 στα 5,3 ευρώ και για τα μεγαλύτερα οχήματα από τα 8,40 στα 7,40 ευρώ.
Αντίστοιχα 3 ευρώ θα καταβάλουν φορτηγά και λεωφορεία για τη διέλευση από το νέο σταθμό της Παμβώτιδας και 4,20 ευρώ τα μεγαλύτερα.
Μέριμνα υπάρχει στην ΚΥΑ και για τους ανέργους, τα άτομα με αναπηρία, αλλά και τα Ι.Χ. ή επαγγελματικά οχήματα που ανήκουν σε κατοίκους ή επιχειρήσεις όμορης περιοχής, οι οποίοι δεν θα καταβάλλουν διόδια με τους σχετικούς όρους να προβλέπεται να καθοριστούν με απόφαση του κ. Σπίρτζη.
Από τις 31 Αυγούστου κατόπιν πιέσεων των θεσμών στα συναρμόδια υπουργεία, προγραμματίζονταν να λειτουργούν οι σταθμοί σε Παμβώτιδα, Ευζώνους, Ιεροπηγή και Μέστη. Λόγω όμως των αντιδράσεων αλλά και των διαφωνιών που υπήρξαν για το ύψος των τελών (αν θα εφαρμοστεί χρέωση 0,03 ευρώ ή 0,06 ανά χιλιόμετρο που είναι στους αυτοκινητοδρόμους), η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών Τσακαλώτου, Σπίρτζη είχε καθυστερήσει.
Με βάση το σχεδιασμό της Εγνατίας στόχος είναι να λειτουργήσουν μάξιμουμ άλλοι τέσσερις σταθμοί: στη Θεσσαλονίκη που είναι υπό κατασκευή με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2018, στην Ασπροβάλτα που είναι σε διαδικασία υπογραφής της σύμβασης με τον ανάδοχο και σε Καβάλα και Στρυμονικό που δεν έχουν προκηρυχθεί ακόμη. Οι τέσσερις αυτοί προγραμματίζονταν να τεθούν σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 2017. Από τον υπόλοιπο σχεδιασμό των 38 συνολικά διοδίων, δύσκολα θα μπορέσουν να λειτουργήσουν άλλοι καθώς είναι αδύνατο να προχωρήσουν χωρίς την έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Άλλωστε από το β εξάμηνο του 2018 αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από την Εγνατία το αναλογικό σύστημα πληρωμών που ο κ. Σπίρτζης έχει ανακοινώσει ότι θα βασιστεί στην δορυφορική τεχνολογία.
newmoney.gr