Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως όλα τα ΚΤΕΟ, δημόσια και ιδιωτικά, είναι συνδεδεμένα online με τις υπηρεσίες του, που με αυτόν τον τρόπο γνωρίζουν ποιο όχημα πέρασε ΚΤΕΟ και πότε.
Υπολογίζεται ότι σήμερα ένα περίπου 20% των οχημάτων, δηλαδή περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα που κυκλοφορούν, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Ο νόμος προβλέπει πως το πρόστιμο θα βεβαιώνεται ταμειακά από τη φορολογική διοίκηση, που σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος που παρέλειψε να το περάσει από τεχνικό έλεγχο στο ΚΤΕΟ θα το βλέπει στο Taxisnet, ενώ δεν θα υπάρχουν διακρίσεις σε αυτοκίνητα, δίκυκλα ή φορτηγά (ο νόμος αναφέρεται σε οχήματα). Όλα δείχνουν πως προς το τέλος του μήνα θα δημιουργηθούν ουρές από όσους προσπαθήσουν την τελευταία στιγμή να αποφύγουν το πρόστιμο.
Όπως είναι γνωστό, ΚΤΕΟ περνούν όλα τα οχήματα (αυτοκίνητα και μηχανές) στα 4 χρόνια από την πρώτη τους κυκλοφορία και έπειτα κάθε δύο χρόνια (εξαιρούνται τα ταξί και τα βαρέα οχήματα που περνούν κάθε χρόνο).
Αν ένα όχημα δεν περάσει στην ώρα του ΚΤΕΟ, επιβαρύνεται με πρόστιμο που για τα επιβατικά αυτοκίνητα για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης είναι 16 ευρώ, για μέχρι έξι μήνες 33 ευρώ και για πάνω από έξι μήνες 65 ευρώ. Τα οχήματα (αυτοκίνητα και μηχανές) που θα εντοπιστούν να μην έχουν περάσει ΚΤΕΟ θα επιβαρυνθούν πρόσθετα από τα παραπάνω ποσά με πρόστιμο 150 ευρώ, που θα αναρτηθεί στην καρτέλα τους στο Taxis.
Ο εντοπισμός των οχημάτων θα γίνει μέσω ηλεκτρονικής διασταύρωσης της βάσης δεδομένων των οχημάτων που έχουν περάσει ΚΤΕΟ, η οποία υπάρχει στο Υπουργείο Μεταφορών και της βάσης του Υπουργείου Οικονομικών στην οποία είναι καταγεγραμμένα όλα τα οχήματα. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στο θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων.