Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο προσπάθησε να ενεργοποιήσει τη σχετική διάταξη πριν το Πάσχα αλλά η τρόικα δεν το επέτρεψε.
Ωστόσο ο μεγάλος αριθμός των κατατεθειμένων πινακίδων κυκλοφορίας, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr ανέρχεται σε 1,5 εκατ., αναμένεται να αποτελέσει «τονωτική» ένεση στα έσοδα του προϋπολογισμού αλλά και της αγοράς καθώς έτσι και το 10% των ιδιοκτητών με ακινητοποιημένα οχήματα να κάνουν χρήση της ευνοϊκής διάταξης μιλάμε για 150.000 οχήματα στα οποία οι κάτοχοί τους θα πρέπει πληρώσουν μέρος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, θα πληρώσουν ασφάλεια, θα πρέπει να περάσουν από ΚΤΕΟ και επίσης θα χρειαστούν ένα μικρό σέρβις και βέβαια θα καταναλώσουν καύσιμα για να κινηθούν.
Με αυτά τα επιχειρήματα επανήλθε το οικονομικό επιτελείο στην τρόικα ώστε να λάβει το «πράσινο φως» για ενεργοποίηση των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας και σύμφωνα με πληροφορίες θα ενεργοποιηθεί τις προσεχείς εβδομάδες.
Να υπενθυμίσουμε πως πέρυσι να υπενθυμίσουμε πως η σχετική διάταξη της ΑΑΔΕ ενεργοποιήθηκε στις 12 Ιουνίου 2017.
Το κόστος των μηνιαίων Τελών Κυκλοφορίας
Το κόστος των μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας ωστόσο θα είναι ακριβότερο κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας. Ειδικότερα:
α) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός (1) μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
β) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας τριών (3) μηνών, καταβάλλονται τα τέσσερα δωδέκατα (4/12) του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας,
γ) για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού, καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας που απομένουν έως τις 31.12.2017 συν (+) δύο δωδέκατα (2/12) ετησίων τελών κυκλοφορίας.
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχει χρέωση ολόκληρου του μήνα που γίνεται η άρση ακινησίας ανεξάρτητα αν γίνεται στην αρχή ή στο τέλος του μήνα.
Δηλαδή για επιβατικό ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στις 20 Ιουνίου για ένα μήνα θα πληρώσει 20 ευρώ, για ένα τρίμηνο 40 ευρώ ενώ αν επιλέξει την άρση ακινησίας για το υπόλοιπο του έτους θα πληρώσει 90 ευρώ.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν επιστρέψει τις πινακίδες κυκλοφορίας στην εφορία την ημερομηνία που λήγει η προθεσμία τότε επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματος είναι 120 ευρώ και ο κάτοχος πλήρωσε για άρση ακινησίας ενός μήνα (40 ευρώ) αλλά ποτέ δεν επέστρεψε τις πινακίδες στην εφορία μετά το πέρας των 30 ημερών τότε η εφορία του επιβάλλει πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, δηλαδή 240 ευρώ.
Πότε πληρώνει κανείς ολόκληρο το ποσό των Τελών Κυκλοφορίας
Αν κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος έχει πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο και μέσα σε αυτό το διάστημα βρεθεί κάποιος αγοραστής εντός ή εκτός συνόρων τότε για να γίνει η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν και το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται σε 90 ευρώ και ο κάτοχός του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο καταβάλλοντας 30 ευρώ αλλά βρεθεί κάποιος να αγοράσει το όχημα εντός ή εκτός συνόρων τότε για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν επιπλέον 60 ευρώ.
Σε περίπτωση που κάποιος καταφέρει να μεταβιβάσει ή να εξάγει το όχημά του χωρίς να έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα Τέλη Κυκλοφορίας τότε το πρόστιμο είναι ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.