Το πρωί της Παρασκευής, 26ης Απριλίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων μετέβη στο Πνευματικό – Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αλεξάνδρειας, όπου πραγματοποιήθηκε η ημερίδα τοπικής ιστορίας «Τα σύνορά μας είναι η ιστορία μας...» που διοργάνωσε το Γενικό Λύκειο Πλατέος – Κορυφής.
Στην αρχή της ημερίδας η Διευθύντρια του Γενικού Λυκείου Πλατέος – Κορυφής κ. Γεωργία Παπαποστόλου καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους και εξέφρασε τις ευχαριστίες της προς τον Ποιμενάρχη μας κ. Παντελεήμονα και την Αποστολική Μητρόπολη της Βεροίας για την υποστήριξη στην διεξαγωγή της ημερίδας.
Χαιρετισμό απηύθυναν ο Μητροπολίτης Βεροίας κ.κ. Παντελεήμων, η Διευθύντρια του ΓΕΛ Πλατέος κ. Γεωργία Παπαποστόλου, ο Διευθυντής Δ.Δ.Ε Ημαθίας κ. Αλατζόγλου, η Περιφερειακή σύμβουλος κ. Τζήμα, ο Αντιδήμαρχος Δήμου Αλεξάνδρειας κ. Γιαννάκης και ο κ. Ντόβας Παναγιώτης, φιλόλογος, υπεύθυνος προγραμμάτων και ομίλου τοπικής ιστορίας ΓΕΛ Πλατέος Κορυφής.
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εισηγήσεις ανέπτυξαν ο κ. Αχιλλέας Τσιάρας, νοσηλευτής, χοροδιδάσκαλος, ερευνητής λαογραφίας(Το κατσούλι ως σύμβολο ταυτότητας της τοπικής ιστορίας), ο κ. Νίκος Λυγερός, Δρ μαθηματικός, στρατηγικός ανλυτής, συγγραφέας(Στρατηγική ως ιστορία του μέλλοντος), ο κ. Μαλκίδης Θεοφάνης, Διδάκτορας Παντείου Πανεπιστημίου(Μακεδονικό ζήτημα), ο κ. Γρηγόρης Γιοβανόπουλος, Διευθυντής του 7ου Δημ σχολείου Αλεξάνδρειας και συγγραφέας(Ο ρόλος του Σιδηροδρομικού Σταθμού και του Τηλεγραφείου Γιδά κατά τον Α΄ Βαλκανικό πόλεμο), ο κ. Ιωάννης Μοσχόπουλος, δικηγόρος, ερευνητής και συγγραφέας ιστορίας(Περίγραμμα ιστορίας του Μακεδονικού Αγώνα στο βάλτο), ο κ. Τσιρογιάννης Σωτήρης, νηπιαγωγός,χοροδιδάσκαλος, ερευνητής λαογραφίας(Το έθιμο της Χελιδόνας), και μαθητές του Ομίλου Ιστορίας της Α΄ και Β΄ Λυκείου(Αναζητώντας ίχνη τησ τοπικής ιστορίας - Η απελευθέρωση των χωριών του Ρουμλουκιού & Τα κονάκια στο Ρουμλούκι Ημαθίας.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων στον σύντομο χαιρετισμό του συνεχάρη τη Διευθύντρια, τους καθηγητές και τους μαθητές του σχολείου για την πραγματοποίηση της ημερίδος τοπικής ιστορίας, που πραγματοποιήθηκε παρουσία τοπικών πολιτικών αρχών και μαθητών, λέγοντας μεταξύ άλλων: Εἶναι μεγάλο προνόμιο νά κατοικεῖ κανείς σέ ἕναν τόπο μέ ἱστορία, καί ἀκόμη μεγαλύτερο προνόμιο νά ζεῖ σέ ἕναν τόπο στόν ὁποῖο γιά χιλιάδες χρόνια ἔζησαν καί δημιούργησαν πολιτισμό οἱ πατέρες καί οἱ μητέρες μας. Καί ὄχι μόνο δημιούργησαν πολιτισμό, ἀλλά καί τόν διατήρησαν καί τόν μετέδωσαν ἀπό γενιά σέ γενιά μαζί μέ τήν ἑλληνική συνείδηση, πού παρέμεινε ζωντανή καί ἔκανε ἀκόμη καί αὐτούς πού θά ἤθελαν νά τήν ἐξαφανίσουν καί νά ἀφομοιώσουν τούς φορεῖς της, τούς κατοίκους δηλαδή τῆς περιοχῆς, νά ὀνομάζουν τήν περιοχή «Ρουμλούκι», τόπο δηλαδή τῶν Ρωμηῶν, τῶν Ἑλλήνων.
Ἱστορία δέν ἀποτελοῦν μόνο τά γεγονότα, οἱ πόλεμοι, οἱ μάχες, οἱ διοικητικές περιφέρειες καί ἡ οἰκονομική ζωή. Ἀσφαλῶς ὅλα αὐτά εἶναι ἱστορία, ἀλλά μαζί μέ αὐτά ἱστορία εἶναι καί οἱ παραδόσεις καί τά ἔθιμα καί ὁ πολιτισμός, ἡ μουσική καί οἱ χοροί ἑνός τόπου καί τῶν κατοίκων του, γιατί ὅλα αὐτά ἀντανακλοῦν καί ἐκφράζουν ὅσα ἔζησαν, ὅσα ἐπέτυχαν, ὅλα ἐκεῖνα γιά τά ὁποῖα ἀγωνίσθηκαν, ἀλλά καί ὅλα ὅσα ἐκφράζουν τά συναισθήματα τῶν ἀνθρώπων καί τίς ἐμπειρίες τῆς ζωῆς τους.
Καί ὅλα αὐτά τά κοινά βιώματα πού ἀποτελοῦν τήν ἱστορία, προσδιορίζουν καί τά σύνορα ἑνός λαοῦ ἤ μιᾶς περιοχῆς, ἀλλά καί αὐτά μέ τή σειρά τους ἀποτελοῦν τήν ἱστορία τους, ὅπως εὔστοχα διατυπώνεται στόν τίτλο τῆς Ἡμερίδας τοπικῆς ἱστορίας πού διοργάνωσε καί πραγματοποιεῖ σήμερα τό Πολιτιστικό Πρόγραμμα καί ὁ Ὅμιλος «Τοπικῆς Ἱστορίας» τοῦ σχολείου σας, τοῦ Λυκείου Πλατέος-Κορυφῆς Ἠμαθίας.
Ἡ πρωτοβουλία αὐτή ἀλλά καί ἡ συστηματική ἐνασχόληση τῶν μαθητῶν καί τῶν μαθητριῶν τοῦ σχολείου σας μέ τήν ἱστορία καί τόν πολιτισμό τοῦ Ρουμλουκιοῦ εἶναι ἰδιαίτερα ἀξιέπαινη, ὅπως ἀξιέπαινος εἶναι καί ὁ σκοπός της, ἡ ἀνάδειξη δηλαδή μέ κάθε τρόπο τῆς ἱστορίας καί τῆς πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς, τήν ὁποία μᾶς δημιούργησαν καί μᾶς κληροδότησαν μέ κόπο καί θυσία οἱ πρόγονοί μας, πού ἀγωνίσθηκαν γιά νά διαφυλάξουν τήν ἑλληνικότητα αὐτοῦ τοῦ ὑπέροχου καί εὐλογημένου τόπου.
Συγχαίρω θερμότατα τούς μαθητές καί τίς μαθήτριες πού ἐργάσθηκαν στό πλαίσιο τοῦ Πολιτιστικοῦ αὐτοῦ προγράμματος καί τοῦ Ὁμίλου «Τοπικῆς Ἱστορίας» γιά τό ἔργο σας καί τήν προσπάθειά σας, ἀλλά καί τούς καθηγητές καί τίς καθηγήτριές σας πού σᾶς καθοδήγησαν καί σᾶς συμπαραστάθηκαν στίς ἔρευνές σας.
Εὔχομαι ἐπιτυχία στήν Ἡμερίδα καί νά συνεχίσετε τήν προσπάθεια νά γνωρίζετε καί νά ἀναδεικνύετε τήν ἱστορία τοῦ τόπου σας.