Αυτό το μεγαλείο της Πίνδου παρότρυνε στις αρχές του 1975 μια παρέα ρομαντικών ανθρώπων , να δημιουργήσουν τον Χιονοδρομικό Ορειβατικό Σύλλογο για να υλοποιήσουν τότε μια ουτοπία . ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΙΤΣΑ. Και τα κατάφεραν πιέζοντας την κεντρική εξουσία να χρηματοδοτήσει τον πρώτο συρόμενο αναβατήρα στο διάσελο Βασιλίτσας – Γομάρας μήκους 1060 μ. σε υψόμετρο 1788 – 2060 μ. ( υψομ. Διαφ. 272 μ. ). Ο αναβατήρας αυτός μεταφέρει 800 χιονοδρόμους την ώρα και λειτουργεί μέχρι σήμερα. Η τοποθέτηση και η κατασκευή του αποτελεί υπόδειγμα γιατί η πίστα έχει δεχθεί ελάχιστες παρεμβάσεις και η ποσότητα και η ποιότητα του χιονιού είναι εξαιρετική. Τα επόμενα χρόνια η ιδέα της τουριστικής ανάπτυξης του Ν. Γρεβενών με κύριο πόλο το χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας αποκτά όλο και πιο φανατικούς οπαδούς που μιλούν κολακευτικά για τις δυνατότητες αξιοποίησης της Βασιλίτσας , αψηφώντας την ταλαιπωρία που περνούν για να την προσεγγίσουν ( χωματόδρομος , Lift με ερασιτέχνες χειριστές , απάτητες πίστες , μεγάλη χιονόπτωση που ξεπερνά τα 2 μέτρα , ελάχιστες κτιριακές εγκαταστάσεις. Η Βασιλίτσα όμως συνεχίζει να μαγεύει και να προσελκύει όλο και περισσότερους επισκέπτες από πολλά μέρη της Ελλάδας. Το 1991 ο Χιονοδρομικός Ορειβατικός Σύλλογος παραχωρεί στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού την υποδομή που δημιούργησε , δηλ. τον συρόμενο αναβατήρα , τον χιονοστρωτήρα και το σαλέ , για να συσταθεί Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου , με φορέα διοίκησης επταμελή επιτροπή , θητείας 2 χρόνων και με ονομασία Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας .Το 1993 με ένταξή τους στο 1ο Κοιν. Πλαίσιο χρηματοδότησης κατασκευάζονται από την Τ.Ε.Δ.Κ. στη θέση Λιοσόρο Γαλανή δύο εναέριοι αναβατήρες , ένας τριθέσιος μήκους 991,40 μ. σε υψόμετρο 1642,5 – 1825,26 ( υψομ. Διαφ. 182,76 μ. ) μεταφορικής ικανότητας 1800 χιονοδρόμων την ώρα , ένας διθέσιος μήκους 845,60 μ. σε υψόμετρο 1797 – 2110 ( υψομ. Διαφ. 313 μ. ) μεταφορικής ικανότητας 1800 χιονοδρόμων την ώρα , και ένας συρόμενος αρχαρίων 300 μ. μήκους.Οι προσπάθειες της διοίκησης και της Νομαρχίας Γρεβενών συνεχίζονται και το 1998 εγκρίνεται η μελέτη των περιβαλλοντικών όρων του Χιονοδρομικού κέντρου και παραχωρούνται 460,238 στρ. από το Υπουργείο Γεωργίας στη Γ.Γ.Αθλητισμού επίτευγμα , που λύνει τα προβλήματα για χωροταξικό σχεδιασμό και εκπόνηση μελετών για κατασκευή απαραίτητων έργων υποδομής καθώς και κτιριακών που έχουν ως αρχή την προστασία του καταπληκτικού αυτού περιβάλλοντος μακριά από αυθαίρετες και ανεξέλεγκτες κατασκευές.Το 2000 ενταγμένα στο 2ο Κοιν. Πλαίσιο κατασκευάζονται από την Νομαρχία Γρεβενών 2 συρόμενοι αναβατήρες και ένας για αρχαρίους στην θέση Μπαλντούμα. Οι αναβατήρες αυτοί οι πρώτος με το όνομα Μιγδάνης μήκους 800 μ. σε υψόμετρο 1810 – 2034 μ. και ο δεύτερος με το όνομα Τυμφαία μήκους 980μ. σε υψόμετρο 1774 – 2040 δίνουν νέες προοπτικές και δυνατότητες στο χιονοδρομικό κέντρο ανεβάζοντας την δυναμικότητα του και κατατάσσοντας το στα πρώτα στη Βόρεια Ελλάδα. Όλοι οι αναβατήρες εξυπηρετούν πίστες διαφόρων δυσκολιών και κλίσεων συνολικού μήκους 22 Km , που δεν έχουν δεχθεί εξωτερικές παρεμβάσεις , έχουν διατηρήσει την φυσική ομορφιά και αποτελούν το μεγάλο πλεονέκτημα της Βασιλίτσας.
Δύο πίστες του κέντρου έχουν χαρακτηρισθεί από την F.I.S Ολυμπιακών προδιαγραφών ,πίστα Δίας ( στον διθέσιο ) μήκους : 1000 μ. - υψομετρικής διαφοράς 289 μ.(1814 -2103) GS – SL και πίστα Τυμφαία α) μήκους : 760 μ. υψομετρικής διαφοράς 254 μ. ( 1780 -2034 ) και β) μήκους 950 μ. υψομετρικής διαφοράς 290 μ.( 1744 -2034 ).
Το Ε.Χ.Κ.Βασιλίτσας σήμερα λειτουργεί με πλήρη αδειοδότηση των ηλεκτρομηχανολογικών και κτιριακών εγκαταστάσεων. Γεγονός που καθιστά το Ε.Χ.Κ.Βασιλίτσας το πρώτο στην Ελλάδα με έγκριση περιβαλλοντικών όρων και άδεια λειτουργίας .
Ένα μεγάλο ακόμη πρόβλημα αυτό της λειτουργίας του βρίσκεται στο τέλος του με την ψήφιση του Ν.3057/24.9.2002 «τροποποίηση και συμπλήρωση του Ν.2725/99 ρύθμιση Υπουργείου Πολιτισμού και άλλες διατάξεις » στον οποίο εντάχθηκε η ίδρυση Οργανισμού διοίκησης και λειτουργίας του Ε.Χ.Κ.Β.. Έτσι με τον οργανισμό λειτουργίας και διοίκησης του κέντρου θα λυθούν τα χρόνια προβλήματα του έκτακτου προσωπικού που ακούραστα προσφέρει τις υπηρεσίες του πλέον πέραν της δεκαετίας . Επίσης η ένταξη σε πρόγραμμα Χρηματοδότησης της κατασκευής του Σαλέ υποδοχής χιονοδρόμων και του πάρκινγκ αυτοκινήτων στην βάση της τριθέσιας καρέκλας, συνολικής αξίας 3.500.000 Ευρώ , θα ανεβάσει την ποιότητα παροχής υπηρεσιών και εξυπηρέτησης των επισκεπτών.
Η βασιλίτσα καλείται να παίξει πρωτοποριακό ρόλο στον χειμερινό τουρισμό και ευρύτερα σε όλη τη διάρκεια του έτους με ποικιλία δράσεων και παρεμβάσεων και είναι έτοιμη γι’ αυτόν τον ρόλο.
Τα σχέδια και τα οράματα της δεν σταματούν. Έχει την δυνατότητα και θα μπορέσει να ξεπεράσει τον εαυτό της σε όλα τα αναπτυξιακά προγράμματα , γιατί αποτελεί μέγιστο μοχλό ανάπτυξης του Ν. Γρεβενών και όλης της Βόρειας Πίνδου και η προσπάθειά της αυτή στηρίχθηκε και συνοδεύεται από τους αγώνες και πόθους όλων των Γρεβενιωτών , επωνύμων και ανωνύμων.
Τέλος πρέπει να ευχαριστήσουμε όλες τις διοικήσεις και τα μέλη του Χιονοδρομικού Ορειβατικού Συλλόγου Γρεβενών και τα μέλη του εκάστοτε φορέα διοίκησης του Ε.Χ.Κ.Βασιλίτσας , οι οποίοι πρόσφεραν σημαντικά στην ανάπτυξη του Χιονοδρομικού Κέντρου