- Πριν πολλά χρόνια στα αναγνωστικά του δημοτικού υπήρχαν πολύ διδακτικά κεφάλαια και ανάλογα ποιήματα συμβολικού ήθους και περιγραφικής προσφοράς.
- Ένα από αυτά τα κεφάλαια αναφέρονταν στην ακατάστατη οικογένεια.
“Είναι Δεκέμβριος – έλεγε- και τώρα σκέφτεται ο Κοσμάς για ξύλα. Τώρα που έσφιξε το κρύο. Τώρα τραβά με το ζώο κατά το βουνό. Χιονίζει και αυτός ανεβαίνει.
- Όλες τις δουλειές έτσι συνηθίζει να τις κάνει.
- Μα και η Σταθούλα, η γυναίκα του, τέτοια είναι. Όταν πεινάσουν, τότε σκέφτεται να μαγειρέψει. Όταν ζητούν ψωμί, τότε ετοιμάζεται να ζυμώσει.
- Από τον πατέρα και τη μητέρα πήραν και τα παιδιά. Όταν χτυπάει η καμπάνα για το Σχολείο, τότε ο Μάνθος και η Αγαθή αρχίζουν να γράφουν”.
- Βέβαια πέρασαν πολλά χρόνια από τότε και τα πράγματα άλλαξαν.
- Την ακατάστατη οικογένεια σήμερα εκπροσωπούν φορείς και θεσμοί ανάμεσα στους οποίους είναι δήμοι και κυβερνήσεις.
- Τα γεγονότα αλλάζουν αλλά η θεωρητική τους ανάλυση μένει πιστή στους νόμους της τσαπατσουλιάς και της ανευθυνότητας.
- Η πραγματικότητα, καθώς ανανεώνεται διαρκώς, τείνει να παραπλανήσει εκείνον που την παρατηρεί.
- Δίνεται προεκλογικό επίδομα εξαγοράς συνειδήσεων και ψήφων από την κυβέρνηση και ονοματίζεται δώρο Πάσχα, διακοπών ή ακόμα και Χριστουγέννων και ας είναι κατακαλόκαιρο.
- Πληρώνει ο δήμος μια συναυλία 20.000 ευρώ μας λένε ότι κοστίζει λιγότερο από ένα πανηγύρι στα χωριά και τα χωριά ας βρομίζουν κυριολεκτικά από τα αμάζευτα σκουπίδια γιατί έμειναν ασυντήρητα τα απορριμματοφόρα και ας κοστίζει η συντήρηση όσο ένα κιβώτιο με ξύδι.
- Ένα αξιόλογο έργο δεν μπορεί να απευθύνεται μόνο σε μια συγκεκριμένη εποχή, καθώς πρέπει να διεκδικεί διαχρονική ισχύ, αφού ο σκοπός δεν πρέπει να αποτελεί ένα θετικό σχόλιο της τρέχουσας κατάστασης.
- Ναι έχουμε εκλογές, αλλά για το Θεό, τι σχέση έχει αυτό, με το να μοιράζουν μια- δυο βδομάδες πριν, με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα, οι υποψήφιοι με τους συνδυασμούς των σημερινών δημάρχων κάδους απορριμμάτων στα χωριά τους;
- Τί σχέση έχει αυτό όταν προχτές σε χωριό του δήμου μας τσιμέντωναν κυριολεκτικά εγκαταλειμμένη εδώ και 5 με 6 χρόνια παιδική χαρά;
- Τί σχέση έχει αυτό όταν υποψήφιοι των συνδυασμών των εν ενεργεία δημάρχων μοιράζουν δωρεάν σωλήνες για πλημμυρική αποσυμφόρηση για νερά που λίμναζαν πέντε χρόνια συνέχεια;
- Ναι, υπάρχει μια σχέση. Είναι αυτή του πολιτικού που παύει να είναι πολίτης και τότε αρχίζει το πρόβλημα.
- Συνήθως στο τέλος μιας θητείας το πολιτικό μέλλον μιας δημοτικής αρχής δεν ενδιαφέρει σχεδόν καθόλου την κρίσιμη μάζα η οποία προσδιορίζει το εκλογικό αποτέλεσμα, προπάντων όταν η δημοτική αρχή εργάζεται ως ακατάστατη οικογένεια.
- Η κρίσιμη μάζα δεν χαρίζεται σε έναν δήμαρχο και μια δημοτική αρχή να αρχηγεύουν μια ολόκληρη πενταετία και να μην μπορούν να παραδώσουν μια ραχοκοκαλιά και καμιά προετοιμασία, ιδίως όταν ο δήμαρχος ήταν άτολμος ή φοβισμένος ή ανίκανος να διακρίνει ποιότητες, να ιεραρχήσει προτεραιότητες να καταθέσει ριζοσπαστικές προτάσεις και να πετύχει κέραιες επιδιώξεις.
- Φυσικά από το 64 μ.χ. υπάρχει η επιστολή του Κουϊντος Κικέρωνα προς τον υποψήφιο αδερφό τους Μάρκο Κικέρωνα με το εγχειρίδιο που επισημαίνει τις δυσκολίες “περί της εκλογικής επιτυχίας” και τον συμβουλεύει με ποιον τρόπο και ποια κόλπα μπορεί να εξασφαλίσει την εκλογική πελατεία.
- Στο εγχειρίδιο αυτό επαναλαμβάνεται αυτό ακριβώς που κάνουν οι κυβερνήσεις και οι εν ενεργεία και ξανά υποψήφιοι δήμαρχοι, θυμίζοντας τον Κοσμά την Σταθούλα, τον Μάνθο και την Αγαθή της ακατάστατης οικογένειας, δηλαδή τίποτα προγραμματισμένο, και τα πάντα την τελευταία στιγμή με σκοπό υφαρπαγή της ψήφου, για την οποία όπως συμβούλευε και ο Κουίντος υπάρχει και το πουγγί.
- Έτσι όμως ένας βασικός πυλώνας του δημοσίου χώρου η κοντινότερη προς τον πολίτη εξουσία όπως είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση απαξιώνεται, υποβαθμίζεται και επιδιώκεται να μετατραπεί σε έναν εξαργυρωμένο βραχίονα που δεν είναι όρος μέλλοντος.
- Και δεν είναι όρος μέλλοντος όταν για να περάσει ο επιτάφιος την Μεγάλη Παρασκευή σε χωριό του δήμου μας τα σκουπίδια τα μάζεψαν οι χωριανοί με τρακτέρ και πλατφόρμες όπως τον προηγούμενο αιώνα.
Τάσος Τασιόπουλος
ΥΓ1. Μάνθος και Αγαθή υπάρχουν σε επικοινωνιακό επιτελείο υποψηφίου και συμπληρώνουν την τριλογία της ακατάστατης οικογένειας.
- Αλήθεια τι προκοπή θα δει ένας δήμος από ένα τέτοιο επιτελείο; Αυτήν που έβλεπε ως τώρα.
ΥΓ2. Ο χώρος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι χώρος προσφοράς πολλαπλώς και ποικιλοτρόπως καταξιωμένων ανθρώπων και δεν είναι χώρος ανάδειξης και καταξίωσης ανεπάγγελτων.
ΥΓ3. - Αν δεν πας να ψηφίσεις κερδίζουν.
- Αν ρίξεις άκυρο κερδίζουν.
- Αν όμως προσέξεις τί ψηφίζεις, τότε μπορεί να αλλάξουν και ο δήμος και τα πράγματα!
- Προσοχή λοιπόν!!
ΥΓ4. Πλάκα έχει δημόσια γράφων που αν και ανειδίκευτος ερασιτέχνης οπαδός του Μάνθου και της Αγαθής στο Σχολείο παριστάνει τον εξειδικευμένο επαγγελματία.
ΥΓ5. Κάθε μέρα μια πόλη πετάει αλόγιστα στα σκουπίδια πλούτο που δεν τον αξιοποιεί, επειδή οι άρχοντες της δεν αντιλήφθηκαν ή δεν έμαθαν ακόμα ότι η κυκλική οικονομία είναι το μεγάλο στοίχημα.
Οι αρχές της κυκλικής οικονομίας βρίσκονται στον πυρήνα ενός δήμου που αξιοποιεί όλα τα εργαλεία που διαθέτει και πρώτα από όλα τα σκουπίδια.
ΥΓ6. Όταν ρώτησαν τον Κρόϊφ γιατί πηγαίνει σε ένα φτωχό σωματείο όπως είναι ο ΑΓΙΑΞ ενώ οι άλλοι έχουν ένα τσουβάλι λεφτά αυτός απάντησε:
Δεν έχω δει ποτέ ένα τσουβάλι λεφτά να βάζει γκολ, ούτε να βγάζει δήμαρχο συμπληρώνουμε εμείς.