Χειρόφρενο τον Ιούλιο τα φορτηγά- Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ξεκινούν κινητοποιήσεις

Χειρόφρενο τον Ιούλιο τα φορτηγά- Οι ιδιοκτήτες φορτηγών ξεκινούν κινητοποιήσεις

Με μπλακ - άουτ απειλείται η αγορά στην καρδιά του καλοκαιριού καθώς οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δημοσίας Χρήσης κατέρχονται σε κινητοποιήσεις στις 8 Ιουλίου με την προοπτική κλιμάκωσης.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία και τα σωματεία Φορτηγών Δ.Χ χαρακτηρίζουν τις κινητοποιήσεις μονόδρομο αντιδρώντας στην ψήφιση του άρθρου 104 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο απελευθερώνει περαιτέρω τον κλάδο.

Μέχρι τότε έχουν προγραμματιστεί ενημερωτικές συναντήσεις - συνελεύσεις σε όλη τη χώρα προκειμένου να αποφασιστεί με τη συμμετοχή όλων των μελών των Ομοσπονδιών, η μορφή αλλά και η διάρκεια των κινητοποιήσεων.

Μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Π. Σκουλικίδης τόνισε ότι το άρθρο 104 επί της ουσία καταργεί τον κλάδο, «οπότε δεν έχουμε άλλη λύση». Παράλληλα επισήμανε ότι τα συγκεκριμένα μέτρα που προτείνει ο ΟΟΣΑ αφορούν χώρες με ανάπτυξη και καλή οικονομική κατάσταση και όχι χώρες σαν την Ελλάδα που τα τελευταία 7 χρόνια «βουλιάζει».

Αναφερόμενος στην κατάσταση της αγοράς των δημοσίων μεταφορών τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια χει απολέσει το 50% του συνολικού της τζίρου ενώ δεν έχει ακόμα υπολογιστεί πόσο από το έργο που έχει απομείνει στους Έλληνες μεταφορείς καθώς υποκλέπτουν σημαντικό κομμάτι οι αλλοδαποί μεταφορείς.

Η ανακοίνωση του κλάδου
«Η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου με το άρθρο 104 επανέφερε και επέκτεινε τις προηγούμενες καταστροφικές διατάξεις, και μαζί με νέες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις βάζει οριστικά ταφόπλακα στις προσπάθειες για επιβίωση και ανάπτυξη» αναφέρει η ανακοίνωση.

Παράλληλα επισημαίνουν ότι μετά τις τελευταίες εξελίξεις οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του κλάδου αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν επτά συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να ενημερώσουν αναλυτικά και να επικυρώσουν την απόφαση που πήραν για έναρξη κινητοποιήσεων το Σάββατο 8 Ιουλίου.

«Για να ανατρέψουμε τις καταστροφικές διατάξεις και να δώσουμε ελπίδα και προοπτική στον καθημαγμένο από τις μνημονιακές πολιτικές κλάδο μας απαιτείται η καθολική συμμετοχή των συναδέλφων στις κινητοποιήσεις»καταλήγει η ανακοίνωση.

Το επίμαχο άρθρο
 Ειδικότερα, σύμφωνα με τους μεταφορείς οι κυριότερες από τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το άρθρο 104, προβλέπουν:

• Την κατάργηση κάθε ορίου μικτού βάρους (σήμερα είναι οι 3,5 τόνοι) στα φορτηγά Δ.Χ. αυτοκίνητα, που διενεργούν διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Σημειώνεται, ότι για τα οχήματα κάτω των 3,5 τόνων δεν ισχύουν οι κανονισμοί και οδηγίες της ΕΕ για τη μεταφορά προϊόντων από τη μια χώρα στην άλλη, καθώς δεν μπορούν να ελέγχονται αφού δεν φέρουν ψηφιακό ή αναλογικό ταχογράφο.

• Καταργείται η υποχρέωση εκτέλεσης των εθνικών εμπορευματικών μεταφορών με Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα.,

• Επιτρέπεται απεριόριστα η διενέργεια εμπορικών μεταφορών με Φ.Ι.Χ, τα οποία εκμισθώνονται χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όσον αφορά το μικτό βάρος, το κόμιστρο και τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών.

• Καταργείται ο περιορισμός στον αριθμό των ρυμουλκουμένων και ημι-ρυμουλκουμένων, που μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε φορτηγό. Ως τώρα ίσχυε ο περιορισμός των δύο ρυμουλκουμένων ανά ρυμουλκό όχημα.

Ημερησία.

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας